Ik kan mijn moer op mijn schroef niet draaien

Goedenavond

Omdat ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, ben ik een beginneling op dit gebied en heb ik veel moeite met solidworks. Ik wilde een schroefmoersysteem maken voor mijn project, dus ik heb de schroef en de moer van tevoren gemaakt (volgens een tutorial), maar als ik ze in elkaar moet zetten (de moer om de schroef draaien) werkt niets. Er verschijnen veel fouten. Zou er iemand onder jullie zijn die even de tijd zou kunnen nemen om te kijken naar wat ik heb gedaan en eventueel mijn probleem direct op solidworks kan oplossen??

Bedankt

Sam :)

vergadering3.sldasm

Hallo

Als u uw assemblage zonder de betreffende onderdelen plaatst, kunnen wij u niet helpen.

Het is het beste om een compositie te maken om uit je blend te halen.

Omdat we niet allemaal dezelfde versie van Solid hebben als jij, kan het zijn dat we je assembly niet kunnen openen.

Kun je een screenshot maken van de beperkingen die je tussen je schroef en je moer plaatst?

2 likes

Ik heb de screenshots geplaatst

sans_titre.png

Wat is de echte behoefte:
- monteer gewoon een moer op een schroef;
of
- Zorg voor een realistische beweging van de moer op de schroef.
Als je nadenkt over de vrijheidsgraden die door je beperkingen worden geblokkeerd, heb je al snel de oplossing.

Is er achteraf behoefte aan 3D-printen?
Gewoon omdat het leuk is om een realistische draad te hebben, maar in termen van modelleren om plannen te maken, zal het niet werken.

2 likes

Visueel gezien

Er lijkt een probleem te zijn tussen de zeskantige boutkop en de moer- en schroefdiameter?

2 likes

Ongeacht de verstandige opmerkingen van mijn kleine kameraden, ;-)  heb ik de indruk dat er een overbodige stapel beperkingen is.

De spiraalvormige spanning werkt als zowel tangens als coaxiale spanning. Een enkele beperking, in dit geval de spiraalvormige, moet dus voldoende zijn.

Solidworks staat niet toe dat u tegenstrijdige beperkingen tussen hen oplegt.

Maar we zouden het hele model moeten hebben om te zien of er nog andere fouten zijn die de spiraalvormige spanning onbruikbaar zouden maken.

2 likes