Ik kan geen simulatie doen Help me! ALSTUBLIEFT

Hallo

Mijn naam is Jérémy en ik zit in mijn laatste jaar van de middelbare school S-SI

Dit is mijn probleem: ik heb een assemblage gemaakt en ik wil graag een simulatie doen (materiaalweerstanden). Ik bevestig het solidworks-model.

Het is een ballenwerper en ik zou graag een simulatie willen maken van de spanningen, verplaatsingen en vervormingen enz. wanneer de bal tussen de twee "rollen" passeert.

Ik heb geprobeerd er een te maken, maar ik loop vast als het gaat om het toevoegen van verbindingen, ondanks de hulp van Solidworks en vele tutorials.

Ik leg echter uit hoe ik het heb gedaan:

Nieuwe statische studie nadat we hier een materiaal staal hebben aangebracht.

Vervolgens heb ik bij opgelegde verplaatsingen een vaste geometrie aan de onderkant van het chassis aangebracht

Bij externe belastingen: Koppel? Centrifugale kracht?

Connecties: Ik weet het niet

Wanneer ik het gaas start, vertelt het me "er is interferentie tussen ten minste twee lichamen" Wat te doen?

Als iemand me kan laten zien hoe ik het moet doen of de stappen aan mij kan beschrijven.

Dank u voor uw hulp.

assemblage_totale.sldasm

Hallo Jérémy,

Ik kon je assemblage niet openen, want als je de onderdelen er niet bij plaatst, is de assemblage leeg.

Ik geef je een Word-bestand met wat uitleg.

Succes.

Thierry

aide.docx
3 likes

Hallo Thierry,

Ik voeg het montagebestand met alle onderdelen toe als je tijd hebt om het te proberen, want het is vrij complex. De uit te voeren assemblage wordt "totale montage" genoemd. Ik heb het gecomprimeerd met winrar, pak het gewoon uit

Dank u voor uw hulp.

Jérémy

solidworks.rar

Hallo

Als je je werk voor je hebt gedaan, leer je niets. ;-)

De foutmelding is vrij duidelijk. Voordat u uw simulatie uitvoert, voert u een interferentieanalyse uit en lost u eventuele problemen op.

[bewerken:] PS: Het bericht "Help me" is volkomen nutteloos. Als we hier zijn, daarom...

2 likes

Hallo herinnering,

Dank u voor uw antwoord.

Ik denk dat wanneer je meer dan een week 24 uur bezig bent om een simulatie te doen, je om hulp kunt vragen.

Ik heb veel simulaties gedaan met mijn middelbare school, maar nooit zo complex als deze.

Nu, dankzij Thierry, heb ik dit probleem opgelost. Ik heb echter nog een ander probleem:

"Het maken van het net is mislukt voor de volgende onderdelen" foto bijgevoegd

Ik herhaal, ik vraag niet om het werk te doen, maar open misschien gewoon het model om me te helpen deze simulatie te maken.

Dank u voor uw hulp.

Jérémy

cfefze.png

Probeer de grootte van je mesh te verkleinen, dit lost veel van de problemen op.

1 like

Ik heb de schuifregelaar op grof gezet, dus ik heb hem tot het maximum teruggebracht.

Eerlijk gezegd, ik ben dronken, ik heb uren en uren doorgebracht en ik kan het nog steeds niet redden.

Bijgevoegde foto

maillage.png

Nee. Je moet het op zijn kop zetten.

Als je dan nog steeds fouten hebt, ga je naar de instellingen en verander je het type.