Ik ben van plan om een licht conische vaas te maken met een diamant of een holle zeshoek op het conische oppervlak. Ik heb de opwindfunctie geprobeerd, helaas kun je geen patroon hebben dat evenwijdig is aan de bodem van de vaas, het is gebogen en vervormd. Ik heb getest met de 3D-textuurfunctie, maar ik kan het patroon niet maken zoals ik wil.
Ik ben op Solidworks 2019
Bijgevoegd is het bestand waarop ik het patroon wil toepassen.
Alvast bedankt voor alle mensen die een reactie geven
1 met de opwindfunctie en de andere met een materiaalverwijdering , waardoor op de vloer kan worden gesneden .
In beide gevallen doe ik daarna een cirkelvormige herhaling.
U zult merken dat we gedwongen zijn om verschillende hoeken te hebben en niet // om de "muren" van constante dikte te houden. Je moet de juiste instelling vinden.
Laten we eens kijken of het u kan helpen / uw strategie kan veranderen.
Ik ben niet overtuigd door het hellende vlak en de herhaling in de schets zonder het aantal te hebben berekend dat nodig is voor het bovenste en onderste deel.
Als de bewerking identiek is, kan er niet hetzelfde nummer bovenaan staan als onderaan.
Aan de andere kant, als we hetzelfde getal maken als in mijn voorbeeld, is de grootte van de onderste bewerking langer dan de bovenste of als het dezelfde lengte is, zullen de spaties aan de onderkant groter zijn.
Het is een keuze die je moet maken.
Voor GT22 is hier mijn voorbeeld:
met kleuren voor elke functie. Rood met reliëf en groen voor klassieke extrusie. In de 2 CVAS ligt mijn oost op het centrale verticale vlak.
Mijn excuses dat ik niet eerder kon antwoorden. Inderdaad, het feit dat het conisch is, dwingt me om het aantal patronen per ronde te veranderen, ik zou ze liever allemaal dezelfde maat hebben, is er geen eenvoudigere oplossing om dit te bereiken, want als je een klein patroon hebt, wordt het al snel erg lang.
Ik had deze vaas gezien: https://www.myminifactory.com/fr/object/3d-print-pineapple-pen-holder-3955
Dank je @FUZ3D het komt inderdaad overeen, ik had er niet aan gedacht om het vanuit deze hoek te zoeken. Maar ik begrijp het antwoord niet, hoe kan ik het resultaat op de foto krijgen door een sweep te doen met een driehoekige schets??
In ieder geval bedankt aan iedereen die me heeft geantwoord ;-)
Omdat ik niet echt begreep hoe ik deze techniek moest gebruiken om aan mijn verzoek te voldoen, deed ik wat eerder werd aanbevolen: een verandering van schaal tussen het onderste en bovenste deel. Helaas is mijn pc niet krachtig genoeg om de cirkelvormige herhaling te doen (ik heb hem meer dan 12 uur gedraaid zonder resultaat aan het einde). Kan iemand de herhaling doen met 64 herhalingen van de opwinding en het verlof met een constante afstand van 360°. Bijgevoegd is mijn bestand.
Je irriteert om zo toevallig te zijn ;-) :-) Wat ik het slimst vond, is om de buigende rotatiefunctie te gebruiken om de eerste rib te maken. Alleen al daarom ben jij degene die de beste post van de week en zelfs van de huidige maand wint ;-)