Hallo
Om een after-sales serviceplan te maken, wil ik een nomenclatuur filteren met behulp van een kolom, zoals je kunt doen in de verkenner
Hallo
Om een after-sales serviceplan te maken, wil ik een nomenclatuur filteren met behulp van een kolom, zoals je kunt doen in de verkenner
Je moet een nomenclatuur in Excel-versie zetten!
Hallo
Het is niet standaard mogelijk om een SolidWorks BOM te filteren.
Een oplossing is om de componenten uit te sluiten van de stuklijst, maar u moet het één voor één doen:
Klik in de assembly met de rechtermuisknop op een onderdeel en vervolgens : Eigenschappen > Uitsluiten
Zie hier:
http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Excluding_Assembly_components_from_a_Bills_of_Materials.htm
Hallo
Als ik zoiets te doen heb, maak ik een after-sales configuratie in de ASM dan maak ik een kopie van de MEP (ctrl-c dan ctrl-v in de MEP (een 2e tab die ik ook after-sales service noem)) daar zal de nomenclatuur volgen zoals u dat wilt en volgens de after-sales onderdelen. 12:58 uur
Om de voorgestelde oplossingen te voltooien, zal ik een aangepaste eigenschap "SAV" toevoegen (die op 1 zou staan voor de te vervangen onderdelen en op 0 voor de andere) waarmee u gemakkelijk kunt sorteren.