Ik wil een CAD-software kiezen tussen Solid en Pro-E (CREO 2)

Hallo

Als onderdeel van een project moet ik werken met een grote straal (>4000 m met een nauwkeurigheid van 1/10 mm), ik ontmoette de twee verkopers van PTC en Dassault (nou ja, hun wederverkopers) en ze vertellen me allebei dat ze weten hoe ze het moeten doen. Om dit doel te bereiken, sleutelen ze echter allebei aan de eenheden. Heeft iemand van jullie feedback over dit vermogen van een of beide software? Persoonlijk heb ik alleen Solidworks geprobeerd en kan ik hooguit een straal van 1000m creëren.

Dank u voor uw antwoorden

Het is nog steeds groot!

Te zien met andere software die is bedoeld voor grote constructies. Aan de andere kant heb ik er geen in gedachten.

Hallo

Ik heb het net geprobeerd op SolidWorks. U kunt inderdaad geen plaatwerkstraal van meer dan 1000 m hebben.

Vervolgens kunt u uw onderdelen maken met een schaal van 1/10 en vervolgens een schaalfunctie maken.

Om gevalideerd te worden op basis van wat je precies wilt doen.

Tot ziens.

Edit: Wat niets te maken heeft met de software. Maar ik zou graag willen weten volgens welk proces je een plaatwerkonderdeel (als het plaatwerk is) kunt hebben met een straal van meer dan 4000 m en een nauwkeurigheid van 0,1 mm.

Hallo

Het is genoeg om in het spoorwegveld te zijn. Lokaal in een wissel kunnen de spaken tot 7000 m gaan.

1 like

Herinnering, ik heb eerder met zo'n grote radius gewerkt, maar het was geen PSAS in plaatwerk!

Het waren wissels voor de spoorwegen.

herinnering,

Zou je weten waar het mogelijk is om op deze schaal te spelen?

De Solid-verkoper vertelde me dat hij op 10^8 kon werken, d.w.z. dat de software op een straal van 1000 m 1/100 mm nauwkeurig zou zijn.

Ja!!! Verdiend!!!!

Newtazzmania, waar ik in de cameracamera's werkte, ze gebruiken Pro-E, maar ze hadden ook problemen met precicions in de grote planken.

De enige tools die ze hadden (en ik denk dat ze nog steeds hebben) om het nauwkeurig te doen, is..... ME10!

1 like

Hallo

Onder CREO 3.0 stel ik de unit in cm in, een nauwkeurigheid van 0,0012cm en kan ik een radius van 500.000cm maken.

Het moet in uw gegevens passen.

S.B

1 like

S.B ,

Is er een verschil tussen CREO 3 en CREO 2 (ik denk dat als het niet hetzelfde wordt genoemd, er een verschil is).

Conclusie: met CREO 3 kunnen we een straal van 5 km maken met een nauwkeurigheid van 1/100 mm. Is het hetzelfde op CREO 2?

Ik denk dat de verschillen minimaal zijn. Het is gewoon een evolutie van de versie. Ik denk niet dat er verschillen zijn voor jouw probleem.

Als u koopt, moet u toegang hebben tot de nieuwste versie.

Het beste is naar mijn mening om het zelf te testen op een proefversie.

http://fr.ptc.com/product/creo/3d-cad/parametric/free-trial

S.B

1 like

Nou tot slot, ik ga voor Pro E (CREO 2), het is in staat om te doen wat ik ervan vraag, in tegenstelling tot Solid. Jammer voor de Franse software.

Dank u allen voor uw advies