myCAD Days 2024: schrijf u in voor evenementen gewijd aan ontwerpbureaus!

Hoi allemaal

Wij zijn verheugd u uit te nodigen voor de myCAD Days 2024, de must-see evenementen voor het ontwerpbureau!
Deze dagen, georganiseerd in de regio's, zijn een gelegenheid om de nieuwe oplossingen van Visiativ en zijn partners (Dassault Systèmes, Lenovo, Eficad...) te presenteren en om uw vaardigheden op verschillende onderwerpen te versterken: CAD-hardware, myCADtools, Visiativ PLM, digitale draad en nog veel meer.

Registreer je gratis in de stad van je keuze:

En nieuw dit jaar is dat je de kans krijgt om een myCADtools - of 3DEXPERIENCE-training bij te wonen, die de hele dag door wordt georganiseerd!

Afhankelijk van je niveau worden er 2 sessies aangeboden: discovery (aan de slag gaan) of verdiepend

U kunt zich aanmelden voor maximaal 1 3DEXPERIENCE-sessie en 1 myCADtools-sessie. Na zijn trainingssessies vertrek je met je materialen! Houd er rekening mee dat deze trainingen parallel lopen met de belangrijkste conferenties van de dag, dus u kunt ze niet tegelijkertijd bijwonen.

Om georganiseerd te worden, plan je je training door je in te schrijven via het registratieformulier voor het evenement! Houd er rekening mee dat de trainingsplaatsen beperkt zijn tot 10 personen per sessie.

Registreer je gratis op de datum van je keuze

Hier is het programma van de dag:

Tijdens deze dagen kunt u onze experts en partners ontmoeten om uw projecten en problemen te bespreken, dus wees erbij voor deze momenten van delen!

Ik zal op alle data aanwezig zijn op de myCAD by Visiatv-stand om u te ontmoeten :slight_smile:

We kijken ernaar uit om velen van jullie te zien!
Fijne dag allemaal,
Coralie

2 likes

Koel. Ze zijn erg jaloers op de extra training!
Aan de andere kant zal de limiet van 10 personen per transfer waarschijnlijk snel worden bereikt, nietwaar?

Hallo @coin37coin
Ja, ik kan het bevestigen... Schrijf je uit voorzorg nu in!

Hoi Coralie,
Ik heb me aangemeld voor Lyon en beide teams.
Enig idee van de plaats? :wink:
Leuke dag.

1 like

Hallo @remrem geweldig :star_struck:
Er zijn nog geen aanwijzingen over de plaats, maar het zal zeker in Lyon zijn, ik laat het je weten zodra het gevalideerd is!

+1 voor Lyon...

Hallo @remrem
De locatie is het Novotel Gerland, 70 avenue Leclerc 69007 :slight_smile:

Bedankt voor de informatie.
Heb een goed einde van de dag

Hallo allemaal,
Wie zal er in Lyon zijn? :wink:

Hallo Coralie,

Ook ik heb me ingeschreven in Lyon en heb gekozen voor de 3DExperience In-depth training
op het inschrijfformulier staat niet vermeld of het op CATIA of SolidWorks komt te staan of misschien wel beide
Enig idee?
Bij voorbaat dank!!

1 like

Hallo allemaal,
Voor degenen die naar Lyon gaan. Proberen we samen te komen om uit te wisselen?

Hallo
Bedankt voor je aanmelding! Het zal op SOLIDWORKS zijn :slight_smile:

1 like

Laten we elkaar allemaal ontmoeten op de myCAD by Visiatv-stand om tijdens de ochtendpauze uit te wisselen! :wave:

2 likes

Hallo Coralie,
Ik heb me aangemeld voor de ontdekkingssessie, als ik me niet vergis...
In de hoop dat ik er niet bij kan zijn, zal ik er zijn.
@+.
AR

1 like

Hallo
Dat is OK voor mij!

Dit jaar (en het is een primeur :roll_eyes:) geen myCAD voor mij. :frowning_face:

1 like

@Coralie ; @Expert_CAO ; @remrem en iedereen die aanwezig is bij de MyCadTool verdiepingstraining...

Aangezien de SNCF heeft besloten dat ik niet naar dit seminar kon gaan, denkt u dat het mogelijk zou zijn om een kleine (uitputtende) samenvatting van uw uitwisselingen te maken?

Persoonlijk ben ik verbijsterd door de richting die de meeste Mycad-tools inslaan. (Ik heb grote bedenkingen bij hun (beledigende) gebruik van hun tools voor het creëren van " Field " / Common Control...)

Video_2024-11-12_162225

Tenzij er een " Replay " gepland is?

2 likes

Hoi Maclane,
Om te beginnen denk ik dat trainen een goed idee is. Ze stellen je in staat om onderwerpen te benaderen tijdens het oefenen. Dat is veel veelzeggender dan de beste presentatie. Dit ook als de opleiding niet per definitie kan worden verdiept vanwege de tijd en de diversiteit van het publiek.

Vervolgens, specifiek met betrekking tot de MyCadTools-training, kon men zich concentreren op enkele hulpprogramma's zoals FindDocument. Aangezien dit hulpprogramma onlangs is bijgewerkt, vond ik dit voorbeeld interessant en zal ik de behandelde concepten in de praktijk brengen. Ook bespraken we SmartBom en de nieuwe koppeling met BatchConverter. Dit is voor ons meer dan interessant omdat we een macro hebben ontwikkeld die dit soort functionaliteit uitvoert.

Ten slotte vind ik, in tegenstelling tot uw mening, dat de tool voor het samenvoegen van velden veel praktischer is dan voorheen en vooral identiek voor alle hulpprogramma's.

PS: Dank u @Coralie voor zijn welkom. Ik kon je niet begroeten toen ik wegging omdat je het druk had.
Heb een goed einde van de dag

1 like

Bedankt @remrem voor uw feedback:

Ik stel me voor dat jij in dezelfde situatie zit als ik aan het hoofd van je ontwerpbureau, namelijk (voor mij althans):

Ik " programmeer" de Mycad-tools en alle macro's (als de Mycad-tools niet genoeg zijn) voor alle gebruikers van het ontwerpbureau.

Vandaar mijn ergernis over de veldgereedschappen die soms moeilijk te interpreteren/lezen/begrijpen zijn door mijn mede-cartoonisten die " lijden" onder mijn aanpassingen:

(Ze eindigen vaak met een veld met de naam " Regel 1 " in plaats van (bijvoorbeeld):
image
en het is niet altijd gemakkelijk om de gevraagde actie te kennen/begrijpen als het " Veld  " zelf niet gedetailleerd is...

Als ik dit soort velden (de niet-gedetailleerde) extrapoleer naar de tool " Projectmanager ", maak ik me zorgen, gezien de hoeveelheid regels die we hebben opgesteld voor het dupliceren van assemblages...

Wat betreft FindDocument, het is een geweldig en uiterst praktisch hulpmiddel, alleen op dit moment worden alleen mijn 3D-gegevens van het type " Bibliotheken " gescand in de " Database ";
Als ik al mijn 3D-bestanden wil opnemen om de functie " bestands-/referentiehernoeming " te kunnen gebruiken, duurt het meer dan 48 uur om de genoemde database bij te werken... het wordt onbruikbaar.

Ik betreur daarom het verlaten ten gunste van de " Project Explorer " -tool, die zeker traag te gebruiken is, maar redelijk goed werkt.

En om af te sluiten (vandaag) ... Wat is het verband tussen het hulpprogramma SmartBom en BatchConverter?

1 like

U kunt een stuklijst genereren en tegelijkertijd de bestandsconversie maken om een compleet bestand te hebben om bijvoorbeeld naar een onderaannemer te sturen.
Ik heb mijn pc niet bij de hand.
Ik zal morgen een vollediger antwoord geven.
Goedenacht