Misschien kan iemand me antwoorden, ik heb bestanden in de PDM-bibliotheek, ik wil dat de functies de herbouwtijden van de standaardelementen in de bibliotheek vermijden, maar op sommige bestanden heb ik de balk om de functies te blokkeren en op andere verschijnt het niet ondanks de aangevinkte optie.
Heb je enig idee waar dit vandaan kan komen? Zijn er voorwaarden waaraan moet worden voldaan om de functies te kunnen blokkeren?
Het is waar dat het er zo uitziet, maar bij sommige leningen heb ik de balk, dus ik denk niet dat het uit de instellingen komt. Dat gezegd hebbende, sommige van mijn componenten in PDM waarvan de balk niet verschijnt, hebben een toolbox-eigenschap en de andere niet, maar het verwijderen ervan verandert niets aan het probleem.
Ja, in principe werken de nieuwe bestanden en de componentenbibliotheek die vóór solidworks 2014 is gemaakt, werkt niet, maar de hele bibliotheek is "geconverteerd" zodat ze onder de nieuwe versie kunnen worden gebruikt.
moet deze functie inschakelen om deze in uw Feature Manager te kunnen gebruiken:
Deze functie bespaart reconstructietijd wanneer we complexe onderdelen hebben waarvan de geometrie nooit verandert, en het is ook erg handig voor bibliotheekonderdelen of leveranciersonderdelen waarvan u de afmetingen nooit zult wijzigen.
GT22, bedankt, maar de optie is al aangevinkt en ik heb mijn eigen macro gemaakt om de functies op al mijn componenten van mijn bibliotheek te blokkeren. Mijn probleem: het is gewoon dat het heel goed werkt op sommige bestanden en op andere niet. Ik weet niet waarom het op sommige van mijn componenten niet verschijnt... Na wat meer onderzoek met de PDM-beheerder, denk ik dat het komt van het bestandstype bij het opslaan van componenten in PDM. Sommige staan in "toolbox part document" en andere in "sldprt file".
Met behulp van de eigenschap "Is toolbox" op elk Sw-bestand (asm / prt):
Beperkingen:
-Geen blokkeerbalk
-De functie "Onderdeel configureren" is niet beschikbaar door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken (mogelijkheid om het toch te configureren, zie bericht hieronder).
Voordeel(en):
-Niet-zichtbaar en niet-gekopieerd deel tijdens een standaard take-home comp.
Deze optie maakt deel uit van de solidworks-gebruikersinstellingen , u hoeft deze niet ingeschakeld te hebben wanneer u het bestand hebt gemaakt of opgeslagen om deze te hebben wanneer u deze opent.
Het werkt ook niet, het is het eerste dat ik heb getest voordat ik hier kwam, door de optie uit te vinken en opnieuw aan te vinken bij het opslaan van het document. Zoals in het vorige bericht gezegd komt dit waarschijnlijk van het bestandstype onder PDM.
Ok bedankt voor je laatste bericht, het bevestigt wat ik zei, het komt voort uit het feit dat mijn componenten in het gereedschapskistdeeldocument zitten.
Ja, de balk verschijnt als ik dat doe. Maar ik wil voorkomen dat ik al mijn bestanden (>1000, zo niet meer...) uit de componentenbibliotheek opnieuw moet doen.
Wat bedoel je met persoonlijke gereedschapskist?
Op de vorige link heeft hij het over een "sldsetdocprop.exe" software in solidworks die het mogelijk maakt om "de deactiveringsfuncties te herstellen door elementen te verwijderen ... Hoe werkt het exatement?
Bedankt, maar als ik de toolbox-markering wil behouden zodat mijn componenten niet worden gekopieerd tijdens het samenstellen van take-away, zelfs als ik mijn componenten overschakel naar een aangepaste toolbox, zal het probleem hetzelfde zijn, het blokkeren van functies zal onmogelijk zijn? Als ik in de toekomst mijn functies blokkeer voordat ik ze aan de toolbox doorgeef, blijft het dan zo dat de functies worden geblokkeerd zodra ze aan de toolbox zijn doorgegeven?