Ontwerp in Linux

Hallo

Ik vraag me momenteel af over een volledige verandering van Windows door Linux.

Ik hou van Linux en het zou me niet storen om het in het standaardbesturingssysteem te veranderen, maar hoe zit het met CAD?

Ik weet dat er Draghsight is, voor 2D, en FreeCAD voor 3D.

Als er Linuxianen op het forum zijn, kunnen ze me dan adviseren?

Bij voorbaat dank

Hallo

Ik denk niet dat veel mensen Linux 100% gebruiken voor professioneel ontwerp.

Wat aan de andere kant gemakkelijk kan worden voorgesteld, is een dubbele laars:

http://www.commentcamarche.net/faq/11322-wubi-ubuntu-realiser-facilement-un-dual-boot-windows-linux

Maar het nadeel is dat je opnieuw moet opstarten om van besturingssysteem te veranderen.

U kunt Linux dan als programma in Windows installeren:

http://fr.openclassrooms.com/informatique/cours/installer-linux-dans-windows-avec-colinux

Of gebruik een virtuele machine:

http://www.commentcamarche.net/faq/4952-linux-installer-linux-sans-repartitionner

Dit maakt het gemakkelijk om Windows slechts een klik verwijderd te houden.

Precies, ik ben al in dual boot om wat software zoals SW te behouden, met als doel om bijna volledig van Windows te kunnen scheiden.

De virtuele machine, ik kan me moeilijk voorstellen dat het goed zal werken met een software zoals SW, vooral omdat mijn proc niet compatibel is met virtualisatie en daarom is vergrendeld op... 1 proc van de 4 :/

Wat betreft Linux op Windows, het feit dat u van besturingssysteem wilt veranderen, is precies dat u van het oude besturingssysteem af wilt.

Ik ben misschien een pad begonnen met Wine, een Linux-software waarmee Windows-programma's kunnen worden geïnstalleerd.

1 like

Hallo

Ik heb nu meer dan 4 jaar op mijn persoonlijke pc Linux Ubuntu geïnstalleerd.

De laptop waarop ik het heb geïnstalleerd is meer dan 10 jaar oud, maar het blijft perfect werken onder het Linux OS.

Dus ik heb Wine ook getest om games voor mijn dochter te draaien (zoals educatieve games) en het heeft nog steeds moeite om goed te werken, en ik heb het over een game die ook meer dan 8 jaar oud is.

Dit alles om te zeggen dat ik een grote twijfel heb over het feit dat SW zelfs met Wine op Linux kan draaien, dus voor mij niet al te veel keuze tussen dual boot of VM.

@+

1 like

In een ver verleden gebruikten we een Linux-server om onze SolidWorks-gegevens op te slaan.
Uit het geheugen gebruikten we "Samba" om SolidWorks te laten denken dat de opslag op een Windows-server stond.

Ja, maar hier is het ding, als je helaas een probleem hebt met SolidWorks en je belt de Hotline en vervolgens de SolidWorks-ondersteuning in de VS, dan wordt je oproep niet gevraagd omdat je niet aan de vereisten voldoet. Wees dus voorzichtig.......

1 like

@Coyote: Dat is een beetje de angst die ik heb, bovendien hebben ze op de Wine-website een "niet-functionele" compatibiliteit sinds SW 2010 geplaatst...

Als ik overstap naar Linux, is dat deels vanwege de lichtheid, maar ook vanwege de Open Source-kant.

Dus ik denk dat je moet weten hoe je offers moet brengen, maar niet tot het punt dat je SW loslaat, die mijn belangrijkste werkinstrument blijft.

Ik ga een W7 dual boot houden - Ubuntu denk ik, om te mediteren.

1 like

@flegendre, ja, inderdaad. Het werkt altijd. Ik werk in een bedrijf dat dit proces nog steeds gebruikt: SW geïmplementeerd in netwerklicenties onder Windows en gegevens op een Samba (Linux) server. Dit vormt echter een probleem. Gewone SW-gebruikers worden gedwongen om alle gegevens lokaal (op Windows) te kopiëren om ze te gebruiken, omdat SW niet weet hoe ze het afbeeldingsbestand naar de server moeten schrijven.

Admin-gebruikers hebben geen pb van toegang om vreemd te schrijven. Iets om over na te denken

Salutatiosn

Ja, ik denk dat er als server zoveel zorgen zijn voor Linux.

Aan de andere kant, als het als CAD-machine moet worden gebruikt, is het een ander verhaal.

Het is duidelijk dat er, afgezien van dual boot of virtualisatie, geen andere keuze is...

Heeft iemand FreeCAD ooit dagelijks gebruikt?

1 like
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en daar zie ik con praten over linux die en mijn deel alor me ik, maar windows opzij allemaal meteen ok alor het antwoord is simpel, je installeert ubuntu 10.4 nadat je het emc2-programma hebt gedownload en dan praten we er weer over!
1 like

Hallo, ik ben hier om mijn kleine korreltje zout toe te voegen aan de discussie. In mijn bedrijf is zelfs de vraag gesteld of er 3D- en 2D-software op Ubuntu draait.

- Freecad heeft nog steeds een aantal kleine problemen onder Ubuntu (jeugdige fout) ondanks het feit dat het niet gratis is, dus tests zijn niet erg overtuigend.

- Solidworks werkt alleen onder Pure Windows, er zijn pogingen gedaan door de IT-afdeling om Windows-indringers te vermijden, maar in feite niet mogelijk. Voor de Samba-servers hadden we grote problemen met netwerkverbindingen waardoor we tijd en vooral bestanden verspilden, zoals onmogelijke back-up en grote crash. Het tekeningbestand was verdwenen. Een automatische update van de servers in september 2013 had dit probleem opgelost.

- Drafsight, nogal een verhaal: De betaalde versie (om de scripts te krijgen), werkt alleen op Windows (zelfs niet onder Virutalbox-emulatie), de licentieserver werkt ook alleen op Windows. Onder Ubuntu blijven grote bugs (vaak opgelost in de Windows-versie) bestaan, zoals weergaveproblemen of het niet-beheer van variabelen (filedia, regenauto,...). Nog pijnlijker is dat de versies nog maar in bèta zijn, dus zodra er een nieuwe versie arriveert, wordt de licentie geblokkeerd en is het onmogelijk om te trekken, erg pijnlijk als je niet van plan bent om een heel belangrijke ochtend opnieuw te installeren. Onder Windows wordt het einde van de licentie ten minste 30 dagen van tevoren gemeld....

Naar mijn mening, en dit blijft de mijne, is Ubuntu niet geschikt voor professioneel tekenen (constant gebruik), sorry voor de anti-Windows-weerstand. Een emulatie aan het werk zetten is een mislukking in het verzet toegeven, omdat je toch Windows moet gebruiken. Nu is alles verdedigbaar en heeft iedereen zijn eigen keuzes, en iedereen heeft zijn eigen kruistocht, maar professioneel is het doel om met plannen, producten te komen,... en geen Don Quichot spelen. Thuis is het anders, het plezier van weerstand bieden kan een plezier zijn als elk ander en prijzenswaardig.

3 likes

@gonvin86: Hallo en welkom op het forum:)

Ik heb moeite om het antwoord te begrijpen, wat is "emc2"?

Ik heb een beetje graven en het ziet eruit als een CAM-software.

@mwalti: We kunnen zeggen dat dit een goede grote getuigenis in het bedrijfsleven!

Serieuzer, ik denk het wel, ik ben nog niet klaar om SW los te laten, ook al werkt Windws op dit moment oprecht op mijn zenuwen...

Ik heb de indruk dat er een onberekenbaar aantal zachte foto's, video's, afbeeldingen, enz. is. maar niet veel in CAD, een beetje zoals Apple met zijn Macs in feite (ik kan het mis hebben, maar CAD-niveau op MAC...).

Emulatie blijft een oplossing, maar het grafische gedeelte moet, denk ik, gewoon overboost zijn om te volgen.

De enige CAD-software die de kans heeft om op linux te draaien, zijn die op UNIX... maar niet rechtstreeks.

Momenteel, en uit het hoofd, is de enige CAD die Linux officieel ondersteunt Unigraphics NX van Siemens... en nog steeds alleen de "Enterprise" versies van de RedHat en SuSe distributies (dus betaalde versie). Unigraphics NX staat ook dichter bij CATIA dan bij SolidWorks...

Overigens, voor fervente Call-supporters, NX ondersteunt ook OS X.

1 like
Goedenavond iedereen heeft geluisterd, ik heb ongeveer dertig computers onder mijn hoede, meer dan de helft en ubuntu 12.4 en de andere op winmachin die crasht zonder te weten waarom nu iedereen wordt geconfronteerd zoals ze willen. Hoi A+

@gonvin86:

Ja, stabiliteit is iets, maar het is niet echt de vraag, stabiel zijn maar niet kunnen werken is een beetje een handicap:)

Hallo

Ter info, EMC2 (linuxcnc) is een software voor CNC zoals galaad (erg goed door de manier).

Ik gebruik zelf al heel lang Linux (15 jaar), maar het is waar dat het moeilijk is om professionele software op dit besturingssysteem te ontwikkelen.

exp: KYLIX, de tegenhanger van Delphi (programmeersoftware) is niet meer leverbaar.

Aan de andere kant, als je de bronnen van software hebt, kun je deze aanpassen aan je behoeften

exp:KICAD (software voor elektronica) heeft alles van EAGLE met de toegevoegde bronnen.

Je kunt linux nemen vanwege de stabiliteit op de lange termijn en daarom software gebruiken zonder te verwachten dat je updates kunt maken.

WINE is geen emulator zoals ze zeggen en is zeer geschikt voor kleine toepassingen die als draagbaar kunnen worden omschreven, zoals LTSPICE, ik zou willen zeggen dat het qua compatibiliteit op hetzelfde niveau staat als Windws98SE.

Persoonlijk ben ik eerst op zoek naar software die is gecompileerd voor de 2 OS, om mezelf er vertrouwd mee te maken om het daarna over te schakelen naar linux.

Vriendelijke groeten

Hallo allemaal,

Mijn kleine korreltje zout;)

Ik gebruik FreeCAD dagelijks en professioneel, voornamelijk om houten constructies te ontwerpen dankzij de FreeCAD Architecture workshop.

De tekortkoming, of beter gezegd het ontbreken van 'officieel stabiele' tools voor tekenen, wordt opgevuld door LibreCAD, dat effectief blijkt te zijn voor het bewerken van 2D-plannen. Vanuit FreeCAD exporteer ik de 2d doorsneden en projecties in dxf en importeer ze in LibreCAD.

Ik modelleer en manipuleer veel objecten (van OBJ, STL, STEP, IGES...) voor een vriend die een 3D-printer heeft. Ze helpt ook ingenieurs in ontwerpbureaus om me heen ;)

FreeCAD, waarvan versie 0.14 net is uitgebracht, biedt al zeer krachtige tools. Natuurlijk mist het functies zoals assemblages (beperkingen tussen onderdelen), maar het is zeer krachtig in parametrisch modelleren. Voor mij is het voordeel de modulaire en programmeerbare kant, je kunt alles doen.

Nu moet je kijken wat je behoeften zijn en welke software daaraan voldoet. Het besturingssysteem is afhankelijk van de softwarekeuze. (realistische verklaring, maar ik doe het tegenovergestelde:P )

Maar het is contraproductief om de software die de meeste middelen nodig heeft, te virtualiseren of te WINER te maken. Van mijn kant heb ik FreeCAD geïnstalleerd op Ubuntu 14.04 en ik virtualiseer Windows wanneer ik SketchUp of een software voor structurele analyse nodig heb :/

Met een gebruiksvriendelijke opdrachtregelinterface is Linux VPN afgestemd op de behoeften van mensen die op zoek zijn naar privacy en veiligheid, een ideale Linux VPN voor platforms zoals Ubuntu, Debian, Fedora en CentOS. Dankzij een eenvoudige opdrachtregelinterface en onbeperkte bandbreedte vereenvoudigt Linux VPN de verbinding en bescherming.  Biedt niet alleen hoge snelheid, maar ook slimme functionaliteit voor een betere ervaring. 256-bits versleuteling en meer dan 300.000 anonieme IP-adressen geven u volledige gemoedsrust op internet.