In mijn assemblage van twee vaste stoffen heb ik een opgelegde verplaatsing van het type "bout" en een contact (van het type tussen sets) tussen de twee betrokken vlakken van het type "geen penetratie" gedefinieerd, deze vlakken raken elkaar niet fysiek in mijn assemblage, kan dit de resultaten vertekenen?
capture_decran.png
Hallo
Er is al een fout in uw simulatie-intentie.
Waarvoor?
Simpelweg omdat je nooit een fysieke bout in een simulatie stopt (je moet je donkerblauwe bout op de afbeelding verwijderen).
Het zijn alle parameters die in de keuzes zijn opgenomen die moeten worden beheerst, aangezien u zelfs een voorspanning op de bout kunt plaatsen of kunt bepalen of er een aanpassing is tussen de stang en de boring.
Geen aanpassing met de staaf in toon omdat de boutstang niet in contact zal zijn omdat het hemelsblauwe stuk in contact staat met het draaipunttype met de strakke boring van het grijs.
U kunt op uw simulatie alleen de vervorming van uw grijze deel onder de boutkop zien.
Ik ken je niet, maar ik zeg het je toch: pas op dat je bout en ankerbout niet verwart.
Laatste opmerking, de bouten als zodanig worden nooit in simulatie gezet omdat ze moeten voldoen aan strikte normen die alle limieten definiëren, dus het is niet nodig om te simuleren wat we al weten.
Daarom gebruikt SW-simulatie deze standaarden om de simulatie uit te voeren in plaats van de bout, wat betekent dat vanaf dat moment alleen de twee delen die door de bout bij elkaar worden gehouden, het onderwerp van de simulatie zijn.
De belangrijkste reden is dat het de simulatie een stuk vereenvoudigt en vooral de maas (en de complexiteit van de berekeningen), vooral als je bijvoorbeeld veel bouten op een ring hebt.
Vriendelijke groeten
3 likes
Hallo Zozo_mp;
Dank u voor uw antwoord!
De bout is dus niet fysiek, het is de virtuele weergave van een opgelegde verplaatsing van het "klassieke" bouttype (en inderdaad geen ankerbout) Ik laat het verschijnen zodat het begrijpelijk is in mijn opname.
Ik ben hier dus een nieuwkomer ^^ ik moet mijn vraag verkeerd geformuleerd hebben :
De vlakken die de bout zou moeten raken, zijn in mijn model niet in contact, maar ik heb een contact tussen hen gedefinieerd van het type "geen penetratie" voor het geval ze elkaar na vervorming raken.
Is het vervelend om contact (in algemene zin ) te definiëren tussen twee gezichten die elkaar tijdens de initialisatie niet raken, maar elkaar waarschijnlijk later wel zullen raken?
Bij voorbaat dank!
Ps: Ik heb het gevoel dat ik de komende maanden veel om je hulp zal vragen:p
Hallo Dorian
Nee, het is niet vervelend, maar wees voorzichtig met het definiëren van contacten.
Het is in "contacten tussen ensembles" dat alles moet worden gedefinieerd. U moet "Opruiming" aanvinken en vervolgens "Altijd de speling negeren", dus als uw opening tussen de twee delen bijvoorbeeld 2 mm is, het feit dat het twee oppervlakken zijn, dan zullen de twee zijden niet dichter dan 2 mm kunnen komen zonder penetratie.
Controleer ook "Geavanceerd" "van oppervlak tot oppervlak" in uw geval.
ANDERS DAN DIE VAN JOU (maar dat kan zijn omdat we slechts een deel van je bewerking zien
Aan de andere kant , als je bijvoorbeeld 2 randen had met een afstand van 2 mm en een afstand van 5 mm, dan zou je moeten kiezen voor "negeer de speling als de ruimte kleiner is dan" 2 mm. De eerste rand zou dus stoppen bij 2 mm en de andere rand zou kunnen blijven bewegen totdat deze volledig gesloten is (d.w.z. 5 mm).
Even voor de goede orde: Knoop naar oppervlak komt overeen met het geval waarin het een punt is dat in contact komt met het oppervlak. Voor de rest is het ingewikkelder om uit te leggen.
Vriendelijke groeten
PS: Je kunt het onderwerp sluiten als het antwoord je goed vindt. U kunt later een ander onderwerp aanmaken. Hierdoor kunnen mensen genieten van uw ervaring over één specifiek onderwerp.
2 likes