De beste manier om uw .dwg bestanden naar SW te importeren? (Draftsight einde levensduur gratis eind 2019)

Hallo

Daar ga je... voordat ik stilletjes mijn bestanden van Drafsight 2015 naar SW importeerde, gewoon mijn plannen selecteerde, kopieerde en plakte op een schets in SW.

Ik heb nog nooit te veel directe import via SW gebruikt... Ik had de indruk dat het niet zo goed werkte... Bovendien moest ik meestal de schaal veranderen.

En dan op een dag... nieuwe PC... nieuw probleem... mijn Drafsight 2015 werkt niet meer op W10 ... dus installatie van Drafsight 2019 SP1 maar wie doet het niet meer (?)... en aangezien het erop lijkt dat het binnenkort het einde van de gratis versie is, waar moet ik voor gaan...

Doorgaan met direct importeren met SW? Gebruik van een ander programma om mijn DWG's te bekijken en te bekijken (DWGeditor staat het toe? c gratis,...)... en ga zo maar door...

Ik heb ZWcad al geprobeerd... niet geweldig en proefversie...

Daar ga je... eigenlijk heb ik een goede DWG-viewer nodig en dat zou me in staat stellen om te doen, maar copy-paste snel goed gedaan :)

Bedankt

Hallo

Probleem al genoemd op het forum met verschillende oplossingen.

Van mijn kant heb ik DWGEDITOR 2009 gehouden, die gratis bij SW werd geleverd en vervolgens werd vervangen door Drafsight, het enige probleem is wanneer een bestand na 2009 wordt opgeslagen, dus onmogelijk om het te openen en dus ga ik rechtstreeks door SW.

Om deze reden ook dat ik mensen adviseer om hun dwg in een 2000 versie te registreren om er zeker van te zijn dat iedereen het kan openen.

Dan is er de autodesk/autocad-software die gratis toegankelijk is , maar alleen in de "vrijetijds"-context en onder een bepaalde omzet.

Hallo

Van mijn kant werk ik rechtstreeks met de import in Solidworks.

Bestand -> geopend, selecteer je je DXF of DWG, importeer het als een nieuw onderdeel (geen tekening direct), 2D-schets als het een 2D- of 3D-curve is of model als het een 3D-DWG is (het werkt trouwens perfect)

Dus je hebt een kamer met je geschetste plan, en als je de schaal wilt wijzigen voor het geval de DWG niet op schaal 1:1 was (om bijvoorbeeld afmetingen op de niet-gedimensioneerde delen te nemen) maak je een blok met het geïmporteerde 2D-plan, en dan heb je de schaaloptie (zie bijgevoegde schermafbeelding)

A+

echelle.jpg

Hallo

Persoonlijk heb ik Drafsight vervangen door nanoCAD, dat gratis is ( ... voorlopig). 

Fijne dag voor jou

1 like

Bjr, ik heb net Nanocad geïnstalleerd, maar ik ben bang dat het me zal vragen om te betalen omdat ik in de demo-modus ben.

Nadat ik nog steeds problemen heb... niet mogelijk om mijn dwgs weer te geven op SolidWorks 2016 ... Misschien is de versie van de .dwg recenter?

Dus ik probeerde te sparen met Nano in .dwg 2013 en vervolgens .dwg 2010... Het is allemaal in de war... Ik begin te hopen.

warf... tot wanhoop!!!     Geen reden om te hopen!

Julien.wunderle... het werkt niet.

Hallo

Heb je deze versie gedownload (zie afbeelding)?

Ik heb er geen probleem mee om in .dwg 2013 op te nemen, nu begrijp ik het niet.

nanocad_2.jpg
1 like