Slepen en neerzetten is mislukt

Hoi allemaal!

Op Solidworks 2022 SP3, wanneer ik in een assemblage zit en ik probeer onderdelen toe te voegen die "standaard" zijn in mijn bedrijf, krijg ik "slepen en neerzetten actie mislukt". 

Ik slaag erin om het toe te voegen door alles wat open is op solidworks te sluiten en dan alleen dit onderdeel te openen (vooral omdat het vaak een simpele klinknagel of een moer is...) en dan moet ik mijn assemblage heropenen die vaak zwaar is en daarom verspilt het veel tijd ^^'. 

Heb je toevallig hetzelfde probleem gehad als ik? En zo ja, heb je een idee?

Bij voorbaat dank allemaal!

Aymeric MARTIN

Als u dat zegt, probeer ik eraan toe te voegen: kunt u aangeven hoe u te werk moet gaan?

Hallo

1) vermijd het werken met SP3.0 in productie (we hebben deze fout gemaakt bij de 2020 en we betreuren het ten zeerste)

2) we hebben een soortgelijke bug: het slepen en neerzetten (van een verkenner naar het SW-venster) bugs min of meer op onze versie: vaak werkt het de eerste keer niet (je ziet het onderdeel in de assembly maar het is er niet echt en verdwijnt) werkt dan weer

3) open je onderdeel in Solidworks en plaats het vervolgens in de assemblage: de kans is groot dat het op die manier beter werkt

1 like

Hallo @froussel! 

Ja inderdaad, dat was ik al aan het doen, ik heb het onderdeel eerst alleen geopend voordat ik mijn montage voor het moment opende. 

Maar kan het niet anders? Want als mijn assembly open is, kan ik deze niet toevoegen vanuit een bestandsverkenner, noch gewoon openen omdat het me vertelt dat er een probleem is bij het openen van mijn bestand.

Dank u voor uw antwoord!