Deellichamen op hetzelfde niveau laten bij het gebruik van Booleaanse operatoren

Hallo

Voor sommige manipulaties (bewerkingen op onderdelen) vind ik het gebruik van Booleaanse operatoren interessant. Voor de goede orde, ik zet een bericht terug dat over het onderwerp ging op het forum:

http://www.lynkoa.com/forum/cao/difference-les-operations-booleennes-assembler-et-ajouter-sous-catia

Aan de andere kant zou ik graag Booleaanse bewerkingen willen kunnen uitvoeren terwijl ik alle lichamen op hetzelfde niveau in de boom laat zitten om redenen van leesbaarheid van mijn boom en de gemaakte constructies.

Hier is een afbeelding die laat zien wat ik zou willen vermijden:

Is het mogelijk om de onderdelen op hetzelfde niveau te houden na het uitvoeren van een Booleaanse bewerking? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor uw feedback

Hallo

Nee, u kunt echter tijdelijk alleen de lichamen van een onderdeel weergeven.

1 like

Hallo

Een vals goed idee zou zijn:

om te kopiëren en plakken als resultaat met het koppelen van de body, vervolgens om de bewerking uit te voeren met de kopie en ten slotte om de body te verbergen met de functies.

Waarom het niet goed is:

Bij het berekenen van massa of traagheid op het onderdeel wordt rekening gehouden met het verborgen lichaam, dus fout op massa en traagheid.