Een macro starten tijdens een kopie van een EPDM-boom

Hoi allemaal

Is het mogelijk om automatisch een macro te starten (waardoor de configuraties kunnen worden hernoemd) tijdens een 'copy tree' van een EPDM-assembly??

De naam van de configuraties is gekoppeld aan ons CAPM en we zijn soms vergeten deze te hernoemen wanneer we een onderdeel / assemblage kopiëren (we lanceren dus het originele onderdeel in productie in plaats van het gekopieerde en gewijzigde onderdeel te lanceren).

Bedankt

Hallo

Heb je al gekeken naar de Dispatch add-in waarmee je automatisch acties kunt starten bij het archiveren van bestanden? Misschien zou dit een oplossing kunnen zijn...

Hallo

Ik denk niet dat dit native mogelijk is. Met Basic Dispatch kunt u spelen met parameters uit de kluis die worden afgespeeld op de bestanden (recordnaam, variabele update, enz.), maar niet op de inhoud van het bestand zelf.

Als eerste benadering zou ik eerder zeggen dat er een macro moet worden gestart in SW (via een pictogram om het gebruik voor alle gebruikers te vereenvoudigen) door gebruikers. We stuiten op ieders strengheid, maar ik zie geen andere oplossing (of dan moet je in de Visiatv-tools kijken of ze niet iets hebben ontwikkeld dat dicht bij het verzoek ligt).

Dank u beiden.

Als zelfs @Cyril.f opdroogt, heb ik het gevoel dat ik het idee ga opgeven.

Als de macro niet automatisch is bij het kopiëren van de boom, is de interesse zeer beperkt omdat het verwijderen van een configuratie (of configuraties) niet echt ingewikkelder is dan op een knop klikken om het te doen. Dus degene die er niet aan denkt om de configuraties te hernoemen/verwijderen, zal er niet aan denken om op de macroknop te klikken.

Ik ben niet onfeilbaar;) Daarna zijn er voor macro's mogelijkheden om dit in volledige transparantie met de gebruiker te doen, maar zoals uitgelegd in een ander onderwerp, zou het nodig zijn om de snelkoppeling voor het starten van SW te wijzigen om het starten van een macro bij het opstarten toe te voegen.

Door dan te spelen met SW-events (bestanden openen...), kun je bijvoorbeeld controleren of de configuraties correct zijn geformatteerd en als dit niet het geval is, een verwerking toepassen.

Het is tenslotte waar dat het met de hand doen niet erg ingewikkeld is, maar we komen altijd terug op het probleem van de stoel-toetsenbordinterface:)

@Cyril.f 

Dus heb ik een verbeteringsverzoek gemaakt op de Solidworks-site: 1-24107966845

Als je op deze wilt stemmen, hebben we misschien de kleine knop "configuratie hernoemen" naast "bestand hernoemen" vóór de SW 2037-versie