Begin een PDM-baan met een variabele voorwaarde

Hallo,

Ik heb een PDM-taak om een 3D (sldprt of sldasm) om te zetten naar een stap.
De taak kan naar wens worden gestart door met de rechtermuisknop in PDM te klikken.

Ik wil graag een manier vinden zodat deze taak alleen kan worden gestart voor bestanden waarvan de variabele STATE = APPROVED is, om te voorkomen dat bozen uit de stappen van onderdelen in ontwikkeling komen...

In de taakinstellingen vond ik geen voorwaardelijke functie, alleen toegangsrechten voor groepen/mensen, maar er zijn overal schurken.

Ik stelde me voor dat ik een dispatch-script kon maken, maar ik kan geen voorwaarde vinden om een script te activeren bij het starten van een taak.

Kortom, ik ben aan het drogen.

Heeft iemand een idee?

Dank je,
Jerome.

Configuratie: SolidWorks Premium 2023 SP3.0; PDM 2023

Is dat niet zo?
Toevoeging van overgangsacties - 2021 - SOLIDWORKS Ontwerphulp

Hallo,
Behalve een overgang die de taak zou starten (verwijdering van de optie in de contextmenu's van de gebruikers), zie ik geen andere native oplossing.
Daarna misschien door op het script zelf te spelen (het is niets meer of minder dan een macro die wordt gestart), door de workflowstatus te onderscheppen of door een variabele te queryen en de start van de taak te verbieden.

Het lijkt simpel gezegd!
Normaal gesproken is er in de workflow geen manier om een taak gemakkelijk toe te passen
De AI geeft me deze informatie om met een korreltje zout te nemen en ik heb helaas geen PDM.

1. Filteractie voor onderdelen en assemblages
  • Open je workflow en dubbelklik op de overgang die leidt tot Goedgekeurd.
  • Ga naar het tabblad Acties en dubbelklik op je bestaande actie (of maak een nieuwe aan van het type Taak uitvoeren).
  • In het vakje 'Run for extensies' voer je de komma-gescheiden extensies in: sldprt, sldasm.
  1. Configureer de STEP-conversietaak (als deze niet is aangemaakt)

Als je de taak zelf nog niet in PDM hebt ingesteld:

• Klik in de Beheerdersboom met de rechtermuisknop op Taken > Nieuwe Taak (of dubbelklik op de Converteer taak als je die al gebruikt).
  • Selecteer in de Add-in sectie SolidWorks Task Add-in.
  • In de sectie Output Properties :
    • Selecteer STEP (*.step) of IGES/STEP in het uitvoerbestandsformaat.
    • Definieer de bestemmingsmap (bijvoorbeeld originele map of speciale exportmap).
  1. Activeer Taakservers
  • Zorg ervoor dat je computecomputers de optie Taakadd-in Configuratie hebben ingeschakeld (via het PDM-pictogram in de Windows-taakbalk, klik met de rechtermuisknop > Taakserverconfiguratie).
  • Selecteer het selectievakje voor je conversieklus zodat deze pc het verwerkt.

Dit is opnieuw een strikte kopie van wat AI mij geeft, ik heb al behoorlijk ernstige fouten gehad dus om het te controleren

1 like

Hallo,

Zoals @Cyril_f zei, moet je de taak starten tijdens de goedkeuringsovergang (-> de stappen worden automatisch uitgevoerd bij elke goedkeuring).
Aan de andere kant levert het je veel stappen op.
Als dat te veel is, zul je een specifiek goedkeuringspad moeten maken met stapcreatie in je workflow (niet het makkelijkst te beheren) of de start van de taak beheren op basis van de waarde van een eigenschap (waarschijnlijk een betere oplossing).

En de taak mag niet toegankelijk zijn voor standaardgebruikers, maar alleen voor het werkstation/de gebruiker/groep die je printopdrachten beheert (in de taakinstellingen):
image

1 like

Als het makkelijk is, moet je een overgang maken die de taak uitvoert, een aankomststap van deze overgang waarbij er niets gebeurt, en dan via een overgang terugkeren naar de automatische startstap.
Bewerking: Of doe het in de overgang die leidt tot de Goedgekeurde staat, zoals voorgesteld door @froussel maar effectief systematische stappen en niet op aanvraag

3 likes

En ook het feit dat het commando in het gebruikersmenu wordt weergegeven, afvinken:

1 like

Inderdaad, de oplossing van het activeren van de taak door een toestandsovergang werkt goed en maakt het mogelijk om stappen alleen op aanvraag te genereren, en niet op een systematische manier.

Dank jullie wel allemaal!

1 like