Lantence Solidworks-beweging

Hallo

Ik heb een probleem met solidworks 2015:

Ik gebruik het al 2 maanden zonder problemen, maar de laatste tijd is de kleinste beweging van een onderdeel in een assemblage extreem traag (zoals 15 seconden, geen vloeibaarheid).
Hetzelfde als ik een beperking tussen 2 stukken plaats, de beweging is erg traag.
Aan de andere kant opent Solidworks normaal, opent de assemblage normaal en kan ik mijn zicht in de assemblage heel snel en soepel verplaatsen. Alleen de beweging van een onderdeel in een assemblage is problematisch.

Ik heb al geprobeerd de grafische kwaliteit te verminderen, een nieuwe assembly te maken en zelfs sw opnieuw te installeren, maar niets helpt.

Iemand een idee?

Heel erg bedankt, en een fijne dag voor iedereen:)

PC-configuratie: Asus i5, Intel HD grafische kaart 4000, Windows 10, 8 GB RAM, 64 bit

Hallo

Kunt u uw instellingen controleren voor de snelheid van de beperkingsanimatie.

Hulpmiddelen ==> Systeemopties ==> Prestaties ==> Beperking van de animatiesnelheid.

Vriendelijke groeten

Hallo

De reksnelheidsmeter bevindt zich in het midden. Door het aan te passen om te testen, verandert er niets.

Bedankt

‐---------

Bewerken:

Terwijl ik blijf kibbelen met alle mogelijke knoppen, merk ik dat het inzetten van "Complex Assembly Mode" in "tool" het latentieprobleem oplost.

De vraag is, waarom je met een kleine assemblage van 2 kleine onderdelen, in een complexe montagemodus moet zetten...

Hallo

Is uw onderdeel een importonderdeel?

Moge de kracht met je zijn

Hallo Meester Obi Wan,

Ik heb het latentieprobleem, zelfs met eenvoudige onderdelen die ik net heb gemaakt,  wat dan ook. Voorlopig ontgrendelt alleen de complexe montagemodus bewegingsvertraging.

Bedankt voor de kracht

1 like

Is het een grote ASM? Kunt u het geven dat we ernaar kijken, want er kunnen 1000 oorzaken van het probleem zijn.

Moge de kracht met je zijn.

Asm?

Als asm= assemblage, heb ik het probleem van latentie,  zelfs bij een assemblage met slechts 2 cilinders: het verplaatsen ervan gebeurt met een grote latentie

1 like

Zie o.a. deze link

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/probleme-de-compatibilite-entre-solidworks-et-windows-10

Het is soms gedeeltelijk functioneel

soms niet 

De mysteries van de informatica 

Je hebt minimaal de SP5 nodig

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Ja, ASM = montage.

Kunt u ons deze assemblage van 2 cilinders geven die we thuis aan het testen zijn?

edit: oeps ik zag net SW2015 het was een horror dat slechte geheugen ben je in SP5?

Dat is wat we destijds deden.

Er is een conflict tussen de Windows-patch "KB3072630" en Solidworks 2015. Deze patch is uitgebracht op 14 juli en sindsdien kunt u een groot aantal problemen tegenkomen (vastlopen, traagheid, SDWORKS-module wordt niet geladen, enz.).
 Dassault Systèmes om informatie te melden.

Om het probleem op te lossen, moesten we deze acties in deze volgorde uitvoeren:
- Verwijder SDWORKS2015
- Verwijder KB3072630
- Installeer SDWKS2015

4 likes

Hallo

Voor de 2 cilinders zie ik het nut er niet van in, ik kan elk onderdeel tekenen en de verplaatsing ervan zal in de montage mislukken.

Dus het zou Windows zijn waar ik al sinds het begin last van heb? Want tegenwoordig is het het tekenen van schetsen dat achterblijft, net na een Windows-update... ellende

@colin.rixen

Ja, het is Windows in huis, de oplossing was wat ik hierboven beschreef.

1 like

SW2015 Verwijderd 

KB307.... Uitschakelen

SW2015 opnieuw geïnstalleerd 

Het werkt naar behoren, bedankt voor de hulp:)

2 likes

@ colin.rixen

Als je je probleem hebt opgelost, ga dan naar opgelost, zodat als andere mensen hetzelfde probleem hebben, je gemakkelijk de juiste oplossing kunt vinden.

2 likes