Een kleine vraag, hoe kunnen we solidworks gebruiken om het om te zetten in een plak van een onderdeel (bijvoorbeeld een cilinder met een diameter van 60 en een hoogte van 150 om plakjes van 6 mm te snijden en 25 plakjes naar voren te brengen die we in een plan stoppen en door lasersnijden gaan om een stapel na te bootsen.
Natuurlijk dacht ik bij cilinder aan het handvat van Darth Vader's lichtzwaard lol en niet aan een basisbuis.
antwoord 2 MDR Ik heb al een lichtzwaard maar dit is om een ultra lichtgevend product te creëren en ik heb alleen een lasersnijder beschikbaar (maar ik houd het idee van de slager in stand)
Door opnames te maken kun je er meerdere tegelijk maken door direct in de planfunctie een herhaling te maken. En dan kun je elke afstand aanpassen voor elk gemaakt schot.
Anders maak je vlakken zoals ik al zei, maar in plaats van de kamer te splitsen, maak je een schets op elk vlak dat je hebt gemaakt en gebruik je het schetsgereedschap: Intersection Curve.
Om het te gebruiken zodra de functie is geactiveerd, selecteert u alle vlakken van uw sabel die uw schetsvlak snijdt en valideert u.
Het zal het gedeelte van het onderdeel voor u maken en dan hoeft u alleen maar de dikte van een "plaatwerk" uw schets te extruderen terwijl u ervoor zorgt dat "het resultaat samenvoegen" wordt verwijderd.
Als je alles hebt gedaan, verwijder je het lichaam vanaf het begin (het volledige zwaard) met de functie "lichamen verwijderen". en je zult je spullen hebben.
@gt22, het is het bedrijf dat het Stratodesign-proces heeft gepatenteerd, het verkoopt de speciale machines met de software. (dit zijn gewoon eenvoudige CNC's)