Laser buis

TEST. SLDPRT (104.1 KB)
Hallo
Ik wil graag de lasersnijbuis zo goed mogelijk weergeven voor de bijgevoegde buis.

Bij voorbaat dank.

1 like

Hallo

Voor mij is er geen probleem voor de laserbuis.

2 likes

Maar vanuit economisch oogpunt; Een zaag zou goedkoper zijn

3 likes

Bedankt @ac_cobra_427 voor je snelle antwoord, maar het lijkt mij dat je de tips niet in de laserbuis kunt hebben als de laser rond de buis navigeert.

Het hangt af van de capaciteit van de laser, dit moet u direct met uw laserist bekijken. Sommigen voegen ook nesting toe om de snelle positionering aan te passen en de keuze voor de buislaser te rechtvaardigen. De 3d tekeningen blijven bij ons echter normaal en het is de laserist die het doet met de verzonden stap.

1 like

Kijk 1min 05 je ziet de buis schuin doorgesneden

4 likes

Dank u @sbadenis voor uw antwoord. Inderdaad, de laserist beheert en de stap of iges van het onderdeel zoals verzonden in mijn post is genoeg voor hem, maar het is voor mij om het meest representatieve onderdeel te hebben omdat ik elementen heb die erop zullen komen lassen.
Ja, @ac_cobra_427 ik had deze video :wink: gezien en met de straal van de buis moeten we een bepaalde snede hebben in de vorm van een kraal met schuine sneden.

Het belang van de buislaser voor mij is om hem de snijnestfase of het ideale snijgebied voor buigen te laten beheren:

Voor mij is er geen echte interesse in het hebben van een echte vertegenwoordiging, lassen doet de rest zoals we vaak zeggen in de handel!
In het begin vroegen we ons ook af hoe het zat met de realistische tekening, maar als je de laser verandert, kan de methode ook veranderen voor een eindresultaat dat na het solderen identiek zal zijn.

2 likes

Hallo

Uw buis is alleen schuldig aan een 5-assige machine (of 4 misschien).
Als de machine geen hoekverstelling heeft, staat de laser altijd loodrecht op de as van de buis (en dus moet u de rand kiezen die u wilt behouden: binnen of buiten)

2 likes

Capture 2

Dit is hoe het er ongeveer in het echt uitziet.
Wees voorzichtig, je moet nadenken over het aftrekken van een buisdikte omdat de stip niet meer bestaat!

1 like

Goedenavond

Mooie uitsnede.
Wat zijn de functies om dit resultaat te bereiken??

Hallo

Bijgevoegd bijvoorbeeld van een tutorial stuk dat ik een paar jaar geleden heb gemaakt voor buislasersnijden
buisframe 30x30x2 in plaatstaal.sldprt (317,0 Kb)
tu 30x30x3 plaatwerk a135deg.sldprt (186.7 KB)

1 like

Dank je wel @ac_cobra_427

Maar wat @ronathan is eigenlijk realistisch in het bovenste gedeelte (voor een 3-assige laser) waar je niet bent (omdat de snede niet normaal is ten opzichte van de as van de buis):

Daarom stelde ik hem de vraag. Deze hoge vorm is gemakkelijk te realiseren als de buis van plaatstaal is (daar is op dit moment overigens wel een vraag over) maar niet als deze geëxtrudeerd is (met mechanisch gelaste of extrusiefunctie).
Het moet speelbaar zijn met een materiaalverwijdering door te vegen, maar een beetje scherp om uit te voeren denk ik.

Wat mij betreft; Het is de buis die beweegt, dus de snede zou er zo uitzien, aangezien de snijkop zich op dit vlak bevindt. De redenering met betrekking tot de as is correct voor een Tu in Ø, die standaard geen plat oppervlak heeft, maar in het geval van een vierkante of rechthoekige buis de snijkop loodrecht op het vlak, dus snijdt zoals uw onderdeel.

1 like
1 like

Voor het voorbeeld heb ik een eenvoudige topsnede gemaakt, maar om meer in werkelijkheid te zijn, zou het nodig zijn om een geveegde materiaalverwijdering uit te voeren met behulp van de 45° snede als baan

1 like

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden. Hier is de stap van de laserist die ik graag zou willen maken met de functies die goed gaan, naar mijn mening moet ik aan het oppervlak sleutelen. Bedankt voor je hulp :slight_smile:
1125-015.STEP (136.2 KB)

Als sommigen erin slagen het resultaat te krijgen van de stap die ik heb verzonden, ben ik geïnteresseerd :wink:

Dit is wat haalbaar is onder versie2023, maar ik vind het ingewikkeld voor wat het is :laughing:
Laser buis. SLDPRT (161,3 kB)

bijgevoegd, ik zie niet wat @ronathan heb gedaan, want thuis ben ik 2016, maar hier is het deel dat is gemaakt volgens je STEP-bestand
1125-015 AC COBRA 427.SLDPRT (149.2 KB)

1 like