EDIT: Toevallig zou je niet in een omgeving met meerdere gebruikers zijn (omdat er in dit geval beperkingen kunnen zijn, afhankelijk van de acteurs). Dit zou impliceren dat dit gebied alleen toegankelijk is voor bepaalde mensen. Zie in dit geval de data-manager omdat iemand een wijziging kan hebben aangebracht die gelijktijdig met de Windows-update is uitgevoerd
We zijn met z'n tweeën en we hebben hetzelfde probleem. Ik heb de Windows-update een week geleden gekregen en sindsdien heb ik de bug. Gisteren had mijn collega de update, en vanmorgen hetzelfde probleem.
Dit zijn nieuwe onderdelen, en standaard onderdelen buiten de gereedschapskist of andere.
Ik heb hetzelfde probleem, geen beschrijving meer, een van de oplossingen is om onder het onderdeel op te nemen als je in de montage of in de tekening bent om te voorkomen dat de beschrijving verdwijnt, maar het is niet erg praktisch. Ik gebruik Windows 10 en ik merkte dat er op Windows 7 geen probleem is (zie onderstaande afbeelding). Ik gebruik SolidWorks 2017 SP5.0, het is voor mij niet mogelijk om over te schakelen naar 2018 SP3.