Het veld "omschrijving" verschijnt niet meer bij het registreren van een onderdeel of assemblage

Hallo

Ik wil graag wat hulp, sinds de Windows-update van deze week hebben we een probleem bij het registreren van onze onderdelen.

Bij het opslaan verschijnt het veld "Beschrijving" niet meer onder de velden "Bestandsnaam" en "Type".

Weet je hoe je het alsjeblieft weer kunt laten verschijnen?

Steen

Kun je een screenshot plaatsen (bij te voegen anders is het bijna onleesbaar)?

het kan gewoon een Windows-weergave-instelling zijn die is gereset.

Hieronder zie je de screenshot met de pijl waar de beschrijving ontbreekt.

capture18.05.2018.jpg

Hallo Pierre

Het zouden geen toevallige onderdelen zijn die in de gereedschapskist zitten, want in dit geval is er een interactie met vaintdoze

http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/toolbox/HIDD_TOOLBOX_CUSTOMIZE_HARDWARE.htm?id=691d6b19b0c04851b73c3cce296f8e1f#Pg0&ProductType=&ProductName=

Vriendelijke groeten

EDIT: Toevallig zou je niet in een omgeving met meerdere gebruikers zijn (omdat er in dit geval beperkingen kunnen zijn, afhankelijk van de acteurs). Dit zou impliceren dat dit gebied alleen toegankelijk is voor bepaalde mensen. Zie in dit geval de data-manager omdat iemand een wijziging kan hebben aangebracht die gelijktijdig met de Windows-update is uitgevoerd

Hallo Zozo_mp ,

Dit zijn geen gereedschapskistonderdelen.

Nee, mijn collega's hebben hetzelfde probleem sinds de update. En de open kamers staan op mijn lokale schijf, dus geen multi-users.

1 like

Bigre!  Bigre!!   Dus hier ben ik aan het opdrogen omdat ik de verbinding tussen Windows en SW niet zie, in dit geval op een puur solidworks-functie.

Want als SW WIndows-routines gebruikt, zou je het probleem hebben met andere functies en zou je niet de enige ter wereld zijn.

Ik geef sorry over

We zijn met minstens 3 mensen, met mijn collega's^^.

In ieder geval bedankt.

1 like

Hallo

We zijn met z'n tweeën en we hebben hetzelfde probleem.
Ik heb de Windows-update een week geleden gekregen en sindsdien heb ik de bug.
Gisteren had mijn collega de update, en vanmorgen hetzelfde probleem.

Dit zijn nieuwe onderdelen, en standaard onderdelen buiten de gereedschapskist of andere.

Als je nieuws hebt...

Geen goed nieuws!  slecht nieuws

Trouwens! Welke versie van Windows

Hallo

Ik gok dat het de Windows 10-update naar versie 1803 is die nu wordt uitgerold.

Heb je een Solidworks reparatie geprobeerd?

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik deed een SW fix en kreeg de beschrijving regel voor de records.

Volgens Mijn CAD die ik op de telefoon had, verbrak de Windows 10-update de links in SW en Windows.

Door een SW-reparatie uit te voeren, maak je ze na.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Na de SolidWorks SP3-update is het probleem verholpen.

Bedankt, en een fijne dag verder

1 like

Ah ba als er iets nuttigs in deze update staat, wat een slechte tong doe ik XD

De beschrijving van de sp3 was een beetje slecht naar mijn smaak voor bijna 1 GB aan data

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem, geen beschrijving meer, een van de oplossingen is om onder het onderdeel op te nemen als je in de montage of in de tekening bent om te voorkomen dat de beschrijving verdwijnt, maar het is niet erg praktisch. Ik gebruik Windows 10 en ik merkte dat er op Windows 7 geen probleem is (zie onderstaande afbeelding). Ik gebruik SolidWorks 2017 SP5.0, het is voor mij niet mogelijk om over te schakelen naar 2018 SP3.