Leesstukken van materialen

Hoi allemaal!

Ik probeer al maanden een macro te maken als nomenclatuur op een plan.

Ik ben helaas helemaal geen VBA-expert, dus ik gebruik AI om veel dingen te proberen. Maar ik merk dat het, ongeacht hoeveel macro's er worden gegenereerd, uiteraard onmogelijk is om een stuklijst die op een vlak is geplaatst via Insertion>Table>Nomenclature te lezen.

Dus ik wil graag een beroep doen op VBA-fans van dit forum, om te ontdekken of iemand het heeft bereikt of dat het echt onmogelijk is.

Om mijn behoefte iets beter te begrijpen, is hier mijn einddoel:

Op deze afbeelding zien we een materiaallijst voor een assemblage van onderdelen. Ik zou graag de data uit de REP- en QTY-kolommen willen kunnen ophalen om ze als aangepaste eigendom van bepaalde onderdelen te kunnen sturen.

Momenteel hebben we in onze BOM-sjabloon twee verborgen kolommen die we handmatig invullen, zodat de eigenschappen genaamd MARK en QTE worden aangemaakt/ingevuld in de eigenschappen van het betreffende onderdeel. Ik zal u de voorwaarden besparen of aan deze voorwaarden wordt voldaan.

Het doel is dan om ze via een specifieke basiskaart voor onze werkstukken te kunnen opzoeken.

Dus, denk je dat een macro dit kan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Hallo

Een macro weet hoe hij de inhoud van een stuk materiaal perfect moet lezen.
Voor mijn deel gebruik ik dit stukje code om de inhoud te lezen en alle kolommen op te halen.

Set swAnnTable = swAnn.GetSpecificAnnotation
            nNumCol = swAnnTable.ColumnCount
            nNumRow = swAnnTable.RowCount
            For idx = 1 To nNumRow - 1
                For j = 1 To nNumCol - 1
                    sTableText = swAnnTable.DisplayedText2(idx, j, True)
                Next j
            Next idx

Dus om een bepaalde kolom op te halen (als het vaststaat, anders moet je de kolomtitel identificeren en het kolomnummer ophalen zoals bij de Excel VBA) is het codefragment:

swAnnTable.DisplayedText2(numéro de ligne, numéro de colonne, true)
3 likes

Hallo;

Nog een voorbeeld van een macro om informatie uit een BOM op te halen:

en om de eigenschappen in de componenten te schrijven:

Maar wees voorzichtig met dit soort manipulatie, laat je niet misleiden met de verkeerde hoeveelheden als je met configuraties of subassemblages werkt...

1 like