raim
28 september 2015 om 09:40
1
Hallo
We hebben pc's waarop Solidworks 2014 is geïnstalleerd en soepel draait.
We wilden de 2015-versie installeren (met behoud van de 2014-versie) en deze is niet bruikbaar omdat alle acties erg traag zijn: ongeveer tien seconden voor de uitvoering van de functie (zoomen, roteren, openen van bestanden,...)!
Heeft iemand een verklaring?
pl
28 september 2015 om 09:42
2
Hallo
Controleer of u de Microsoft KB-3072630 van Windows Update hebt geïnstalleerd, zoals deze:
Als u Windows Update wilt openen, klikt u op de knop Start . Typ in het zoekvak Update en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update . Klik in het linkerdeelvenster op Updategeschiedenis weergeven . Als dit het geval is, moet u het verwijderen door deze tutorial te volgen:
http://www.mycadblog.fr/problemes-solidworks-rencontres-apres-la-mise-a-jour-de-microsoft/
Als het niet werkt, kunt u de SolidWorks-instellingen resetten (die u later kunt herstellen) om te bepalen of het afkomstig is van de configuratie van het werkstation: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks
1 like
raim
28 september 2015 om 09:45
3
KB 3072630 is uitgeschakeld vóór de installatie.
Ik zal op zoek gaan naar solidworks-instellingen.
1 like
raim
29 september 2015 om 06:37
4
Vreemd genoeg was de traagheid te wijten aan een slechte configuratie van onze server
2 likes
opiep27
29 september 2015 om 07:21
5
dwz.? Kun je uitleggen welke slechte conf van de server? Ik ben geïnteresseerd.
pl
29 september 2015 om 07:45
6
Ja ik heb ook interesse, het is een solidworks licentieserver?
Een PDM-server?
Of gewoon een fileserver?
Wat zijn de veranderingen geweest?
1 like
raim
29 september 2015 om 08:26
7
Ik weet het niet precies, het was de IT-afdeling die ervoor zorgde.
Er moet een probleem zijn geweest met de configuratie van verbindingen op de server van het bedrijf of op de licentieserver.
Ik ontdekte het probleem toen ik de netwerkkabel loskoppelde, omdat ik ontdekte dat Windows ook "traag" gedrag vertoonde
opiep27
29 september 2015 om 08:35
8
We hebben 1 week dezelfde bp gehad, sw is traag (zelfs een eenvoudige functie heeft moeite met starten).
Als je in de manager kijkt, laat SW de scores ontploffen alsof hij niet meer loslaat. Zelfs zonder een open bestand was al het geheugen vol door sw.
En natuurlijk loopt Windows ook achter...
Als je de info kunt hebben, ben ik echt geïnteresseerd.
Is dit opgelost met het meldpunt? Of alleen de IT-afdeling?
raim
29 september 2015 om 12:39
9
Ik weet niet of ik informatie kan krijgen omdat het computeronderhoud wordt uitgevoerd door een extern bedrijf... Bovendien was ik niet aanwezig bij hun interventie.
Heb je de netwerkkabel losgekoppeld en lokaal gewerkt om te controleren of solidworks goed werkte?
opiep27
29 september 2015 om 13:22
10
De informatieservice heeft automatische updates van Windows geblokkeerd. En verwijder de laatst geïnstalleerde exemplaren.
Voorlopig werkt het...
raim
29 september 2015 om 13:27
11
De enige informatie die ik kon krijgen: solidworks ging kijken naar een slechte licentieserver (na de verhuizing van de pc en dus van de server)
1 like