Langzame randmarkering

Hallo

Als ik met mijn muis over functies in de Featuremanager beweeg, duurt het lang voordat de randen oranje verschijnen. Hetzelfde als ik de muis verwijder

Het is een crossover.

Afmetingen: 1800x20x20

Met bevestigingsbeugels.

Uiteindelijk zijn er twee hoofdfuncties en symmetrie. Niets te ingewikkeld. De schets staat in de standaardconfiguratie, de functies in een afgeleide configuratie.  Geen andere configuraties.

In configuratie

Ik heb 32 GB, Xeon ES2620, Windows 10, Soliworks 2018-2019 SP3, AMD FirePro W4100 2GB

Het lijkt mij niet dat er inconsistenties zijn in de systeemconfiguraties 

Bedankt voor je hulp

capture.png

Goedenavond

Je grafische kaart is gecertificeerd, dus aan die kant geen zorgen.

32 GB is meer dan genoeg.

Aan de andere kant zie ik dat je bestand van een studentenversie is.

Is jouw versie ook een studentenversie???

Vriendelijke groeten

3 likes

Ja, het is een studentenversie

Maar wat verrassend is, is dat het vrij recent is, hoewel de installatie dateert van december 2018.

Hallo

Kunt u uw ASM posten met behulp van de PAck and go-functie.

Ik zal zien of het de souk thuis verknoeit.

Soms zijn er bestanden die blijven verschijnen, maar beschadigd raken. En in dit geval is er geen rationele verklaring.

Met het dossier kunnen we je misschien meer vertellen ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

U moet het vinkje bij de dynamische markering uitschakelen.

je gaat naar: Optie --> FeatureManager --> Dynamic Highlight

Ik hervat mijn onderwerp

Ik ben overgestapt naar de 2020-versie en nog steeds hetzelfde probleem.
Natuurlijk kan ik de optie uitschakelen, maar het is erg praktisch.

Wat gek is, is dat ik dezelfde Education-versie op een laptop had en dat was niet zo.

De grafische kaart op de laptop is een 

Bovendien dwong het ons op de universiteit om al onze pc's te veranderen omdat de studenten niet efficiënt konden werken. En dit moest het doen zonder de solidworks-versie te wijzigen, maar waarschijnlijk na een Windows-update.

En uiteindelijk denk ik dat het probleem vooral te wijten is aan de drivers van de grafische kaarten of de interface tussen deze kaarten en solidworks, of zelfs aan het besturingssysteem dat de rol van tussenpersoon speelt. Want of het nu AMD of Intel is, het fenomeen herhaalt zich.

Als we echter naar de processen kijken, zien we dat Solidworks gedurende de hele fase van het weergeven van de randen is gemarkeerd als "Geen reactie". Dus of hij heeft het uitbesteed aan een ander proces of hij is degene die te veel tijd neemt.
En als je naar het scherm kijkt, is het niet zozeer het markeren dat tijd kost, maar het scherm tussen twee lijnen. Dit lijkt te worden vrijgesproken aan de displaykant en meer betrekking te hebben op de solidworks-kant

Als je een mening hebt, ben ik echt geïnteresseerd

Ik ben mijn vorige post aan het moduleren. 

Het is vooral wanneer ik de muis over een functie in de featureManager beweeg.

Het markeert alle randen, ongeacht of de optie "Dynamisch markeren" is aangevinkt of niet.

Hoi allemaal

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Als ik de muisaanwijzer op een kamer of de creatieboom plaats, begint de markering en is deze extreem traag.
EN het gaat door wanneer u dynamische markering uitschakelt.
Dit probleem begon met een slechte SW2016/17-versie en vervolgens heb ik een goede versie opnieuw geïnstalleerd, maar de bug blijft bestaan.
Enig idee om van dit ding af te komen?

Hoi allemaal
Aan mijn kant was het de optie "OpenGl-functies emuleren" in optie>performance die is ingeschakeld, je moet deze uitvinken
(een nieuw onderwerp is beter, een oud onderwerp moedigt je niet aan om te reageren :wink:)

1 like

Hallo;
Heb je geprobeerd de staat van de grafische prestaties te wijzigen?

(Vanaf het tabblad Systeemopties - Prestaties... onderkant)
image

Zelfs als het contra-intuïtief is om het uit te vinken met een goedgekeurde grafische kaart. Trouwens, is het up-to-date?.. heeft het de Solidworks-patch nodig?

Zie: https://www.solidworks.com/fr/support/hardware-certification/

… Heb je erover nagedacht om de oude patch te verwijderen als je van versie van Solidworks, Windows of grafische kaart bent veranderd?

Vriendelijke groeten.

1 like

En controleer ook of het stuurprogramma gecertificeerd is compatibel met SW.
Sommige stuurprogramma's voor grafische kaarten die te recent zijn, zijn niet compatibel en veroorzaken problemen.
Om dit te doen, voert u Solidworks RX uit (vervolgens Diagnostiek):
https://help.solidworks.com/2021/English/SolidWorks/sldworks/t_solidworks_rx.htm

1 like