Langzaam openende assemblage

Ja, we draaien op een licentieserver en gebruiken allemaal dezelfde versie van SolidWorks (2022 SP5).
We gebruiken wel een bibliotheek met componenten (schroeven en verschillende onderdelen) die voor iedereen op de server toegankelijk is.

Ter informatie, er zijn 1u10 verstreken sinds het begin van de opening van het bestand:

{D590B1C4-C33B-47CD-B1A2-090EA225E5A8}

Het laadt virtuele onderdelen goed:

Ik val in herhaling, maar => Deze bibliotheek moet ook worden bijgewerkt! Zonder te vergeten alle configuraties opnieuw te laden als ze bestaan, voordat u de nieuwe versie van Solidworks opslaat (en... Ja, voor elk bestand.).

Ps: Is het normaal dat de namen van uw virtuele onderdelen in de tijdelijke directory Copy(1), Copy(2), Copy(3) heten ...?

1 like

De bibliotheekelementen zijn geconverteerd (alle configuraties).

Voor de kopie(1), kopie(2), kopie (3) bestanden van mijn assembly is het een assembly met meerdere onderdelen die uit hetzelfde basisdeel komen.
Elk onderdeel wordt tijdens het invoegen gevirtualiseerd. Dus SolidWorks noemt ze copy(1), copy(2), ... in de bouwboom

Hallo

Kleine vraag, maar SWUtilities2016, zou er geen bal in de installatie zitten?
SW plaatst ze overal, heb je niet twee versies van SW geïnstalleerd op hetzelfde werkstation?

2 likes

Op het werkstation in kwestie was er SW 2018 die in 2022 werd verwijderd om SW 2021 te installeren en vervolgens werd SW 2021 in augustus verwijderd om SW 2022 te installeren.

Aan de andere kant is het dossier in kwestie gemaakt onder SW 2021

Hallo

Gezien het probleem dat ingewikkeld lijkt om op te lossen (identificatie van het probleem), zal ik meer ingaan op een opmaak van het werkstation en volledige herinstallatie.
Het begint in ieder geval opnieuw met een volledig schone configuratie.
Het verwijderen van SW is nooit perfect schoon, zelfs niet op registerniveau. Het kan overal bugs genereren en afhankelijk van hoe je van Windows 10 naar 11 bent gegaan, kan het SW ook onstabiel maken.
Anders denk ik nog aan een laatste ding over Windows 11, het is een gekke bug die ervoor zorgt dat de computer niet op vol vermogen start (CPU-gebruik op amper 5% van de kloksnelheid en plotseling blijft SW achter alsof het niet is toegestaan).
Van mijn kant was ik genoodzaakt om het werkstation opnieuw op te starten om de juiste instelling van de energie-opties te hebben, dus ik eindigde met het formatteren van het werkstation en sindsdien geen problemen meer (ik kan je vertellen dat een processor die caps op 1Ghz op SW is een verschrikking)

4 likes