Solidworks Slowness - Plaatwerk met geperforeerd patroon

Hoi allemaal

Ik kom regelmatig een probleem tegen van hallucinante traagheid van de software als ik geperforeerde vellen moet maken:

- met standaardpatroon van de R8 T15 mesh-stijl (alleen voor het voorbeeld): met enkele duizenden gaten in een vooraf gedefinieerd gebied. Ik werk met de herhalingsfuncties die akelig traag zijn zodra ik de entiteiten enkele duizenden keren herhaal.

- wanneer mijn tekening zeer complex is en afkomstig is uit een DWG/DXF-bestand dat vaak door een ontwerper/architect wordt verzonden. In deze gevallen doe ik vaak alleen een verwijdering van materiaal, maar alleen al het realiseren van deze functie maakt het werk extreem traag. 

Ik wacht soms enkele tientallen seconden voordat de software een klik valideert...  Is er een manier om het probleem te ontwijken? Trouwens, deze duizenden gaten zijn alleen "visueel" op de tekening, ze dienen me niet vanuit een puur en hard constructief oogpunt op mijn ontwerp (raamwerk, leuningen, bekleding, mechanisch gelaste apparatuur, ketelbouw....), maar ik moet ze in mijn 3D laten verschijnen om het visuele zo dicht mogelijk bij de realiteit van het project te hebben.

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Onderwerp al meerdere keren besproken, hier zijn enkele links:

http://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique-3d/comment-repr%C3%A9senter-une-t%C3%B4le-perfor%C3%A9e

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/existe-t-il-une-biblioth%C3%A8que-avec-des-gilles-grillage-et-t%C3%B4les-p

6 likes

Hallo 

Het is heel normaal, de reconstructie van de functies elke keer dat u opent of wijzigt. U kunt het een beetje verzachten door de blokkeerbalk te gebruiken die voorkomt dat de functies opnieuw worden opgebouwd.

7 likes

Hallo, denk altijd, hoe eenvoudiger de onderdelen, hoe sneller de computer!! Hoe meer functies en/of herhalingen er zijn, hoe complexer het stuk is en hoe moeilijker de software is...

Succes

G.

4 likes

Hallo

Wat geperforeerd plaatwerk betreft, lijkt het er uit mijn ervaring op dat de herhaling van de pijler sneller is dan de functieherhaling, die op zijn beurt sneller is dan de functie van herhaalde gaten in de schets, die sneller is dan de boorfunctie met de herhaling van punten.

Succes

3 likes

Hallo

Maak eventueel je gaatjes van jouw kant, maak een jam waarin je je piercings verwijdert en gebruik in deze jam een uiterlijk dat de piercings vertegenwoordigt (het is mogelijk om je eigen skins te maken).

2 likes

Hallo

Om het probleem van kleine segmenten bij het importeren van de DXF te beperken, hebt u het dxf-bestand nodig in de ACII R2007-2009-versie,

Uiteraard zijn de DXF's gemaakt van ACII R12, dat de SPLINE opsplitst in polijstlijnen.

Of als je geen keus hebt, importeer je je DXF (alles rot) en in een andere schets ontwerp je alles opnieuw. Dit is wat we systematisch doen, het stelt ons in staat om de afmetingen en de geometrische elementen te beheersen.

In de hoop dat het je helpt.

2 likes

hallo @ paygaarz64

onderwerp hier X keer behandeld

Zie deze link Alles is gezegd

in + bij het lezen van de draad van de tests van de tests zijn gedaan

en we bewijzen dat een Xeon efficiënter is dan een I7

http://www.lynkoa.com/forum/3d/nid-d-abeille

en ook de links gegeven door onze vriend @ sbadenis

@+ ;-)

PS:

De oppervlakteherhaling is minder gulzig dan de functieherhaling ;-)

5 likes

Dank u allen voor de antwoorden,

Wat betreft het aanbrengen van een uiterlijk op bepaalde delen van mijn gezicht van het onderdeel, denk ik dat ik een extreem kleine baas / extrusie van de getroffen gebieden moet maken om het uiterlijk vervolgens aan te brengen waar ik wil?

Ik ga kijken naar de specifieke creatie van verschijningen, het past helemaal niet bij mij vanuit het oogpunt van werktijd , maar hey...

Wat betreft het DXF-bestand, ik zal het eens proberen door de ACII-versies te vergelijken zoals hierboven aangegeven.