Het geselecteerde object kan niet worden geconverteerd naar een cirkelvormige lijn of boog
CF Image, ik kreeg deze foutmelding toen ik de afmeting wilde wijzigen tussen mijn straal en mijn schede (rode en blauwe lijn)... Ik begrijp niet waarom het weigert dat te beoordelen... Toch is mijn balk rechthoekig, net als mijn schede...
Anders moet je de 1 van de twee streken selecteren, op een andere lijn klikken die loodrecht staat op deze 1e lijn, op schetspunt klikken om het snijpunt te krijgen en vervolgens hetzelfde doen voor de tweede lijn.
Als ik de draad van je vragen correct heb gevolgd, moet je balk een geïmporteerd lichaam (of zelfs een oppervlak) zijn. Als ik het ook goed heb gevolgd, had je grote problemen met het importeren van je gebouw. Dus ik denk dat de balk die je probeert te dimensioneren (of in ieder geval een dimensie op te hangen) geen rechte lijn is maar een spline!!
SW weigert doc om er een rib aan te hangen!
Als dat klopt, is de uitweg om een punt (of een andere opmerkelijke entiteit zoals een lijn) op je weergave te plaatsen en er de gewenste dimensie aan te koppelen (ik geef de voorkeur aan een punt, met een lijn, je loopt het risico een hoek te hebben en geen rechte). Je komt ook zeker uit op een waarde met tienden in decimalen.
Dus ik heb verschillende dingen getest, het snijpunt, maar gezien mijn context, hoe minder ik doe, hoe beter, want als ik voor elke kant een snijpunt of een andere schets maak, verspil ik te veel tijd gezien het laden van mijn pc ... Als ik hiermee begin, stop ik ermee of ik sla het raam in met mijn toren...
Dan had dimensioneren met een ander stuk niet slecht kunnen zijn, maar omdat het is om de monteurs te helpen, als ik een referentiepunt plaats op 8 meter van waar ze het kanaal moeten plaatsen, is het mijn voorhoofd dat het raam zal breken;D
Voor vlakke oppervlakken doet het het niet altijd, zoals voor de rand die bugt, sommige werken, andere niet...
Uiteindelijk ben ik erin geslaagd mijn probleem op te lossen door de filters te activeren, dus ik selecteer alleen de randen en het werkt:p
Oh ja, en ik ga Benoit om twee redenen in het beste antwoord zetten, ten eerste geef ik niet om de punten, ik zal nooit een graal hebben:( En dan, aangezien hij een heel goed geheugen heeft, dat hij mijn situatie perfect heeft verplaatst en dat het me blij maakte dat hij zich al mijn problemen herinnerde, denk ik dat hij het beste antwoord verdient;)