Blokken

Hallo @Toutes en iedereen

Excuseer mijn onwetendheid, maar ik zie dat je vaak praat over Blokken.

Ik doe al een flink aantal jaren SW zonder het ooit te gebruiken (in werkelijkheid denk ik niet dat ik er ooit aandacht aan heb besteed).

Als je een of twee voorbeelden hebt, zou het leuk zijn om me te vertellen waar het voor is.       (niet met je hoofd bonzen NOOoooonnnnn)

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik zou zeggen dat dit de blokken zijn die gebruikt kunnen worden bij het schetsen of tekenen.

Je maakt bijvoorbeeld een symbool als schetslijn en maakt er een blok van om elders te hergebruiken.

Zie de tools in de balk "blokken".

2 likes

Hallo

Bovendien gebruiken we in mijn bedrijf blokken voor alles wat met logo's te maken heeft. Het maakt het heel gemakkelijk om met de ladder te spelen bij het inbrengen.

Het kan ook worden gebruikt voor de schematische weergave van filmpjes (als ik me goed herinner).

1 like

Hallo

dus super praktisch gebruik ik voor 2 functies

Snelle  bewegingsstudie en ja, het is 2d https://www.youtube.com/watch?v=Bq2ypnMyLAE

en ik gebruik als de afgeleide schetsfunctie  (die ik eenvoudiger vind dan de echte afgeleide schetsfunctie )

Als ik een barbaarse schets heb die zich meerdere keren herhaalt en hoepelblok   ctrl+c   ctrl+v.

Het voordeel is dat je een blok aanpast, alles volgt vanzelf.

Moge de kracht met je zijn

3 likes

In ons huis worden de blokken gebruikt bij het tekenen. Het is gewoon een manier om entiteiten (teksten, schetsentiteiten, enz.) te groeperen, zodat u ze samen kunt verplaatsen, opnieuw kunt gebruiken (in hetzelfde bestand of in meerdere bestanden).

Een typisch voorbeeld is een las- of schilderinstructie.

Bedankt Obi Wan dat je me kennis hebt laten maken met een ander gebruik

2 likes

Dank u allen

voor uw antwoorden.
Het is geweldig en vooral eenvoudig te gebruiken.