Hallo
We gebruiken Smart Properties nu veel om onze plan-NOTES automatisch in te vullen via teksten die eerder via Xml-bestanden waren opgeslagen. Sommige van onze vooraf ingevulde gegevens zijn lange zinnen. Is het mogelijk om "af te ronden" om te voorkomen dat we onze zinnen moeten opsplitsen in 2 of 3 vervolgkeuzemenu's om op een rij te selecteren?
Bij voorbaat dank,
Hallo
U kunt het §-teken gebruiken, dit wordt bij validatie vervangen door een nieuwe regel
Philippe
2 likes
Een van de voordelen van XML is dat het gebaseerd is op tags om de code te interpreteren. Dus (om te testen) moet het een mogelijke regelbreuk behouden.
Trouwens, ik kopieer soms teksten (inclusief een vroegtijdige overslag aan het einde van de tekst) in de SW-eigenschappen en daar wordt rekening mee gehouden.
Anders moet je misschien spelen met de nuance in regeleinden en alinea-einden (in termen van ASCII-code). Een beetje zoals in Excel, je Alt-Enter om een regeleinde in een cel in te voegen.
Hallo
Links naar andere XML-bestanden zijn daar naar mijn mening niet voor gemaakt en voor zover ik weet niet mogelijk om naar de regel te gaan omdat ze niet gemaakt zijn om uit lange zinnen te bestaan.
Waarom gebruikt u geen optie-eigenschap met een eenvoudige teksteigenschap voor elke zin waarmee u een scheidingsteken kunt toevoegen om naar de regel te gaan.
Cf smartproperties helpen:
Als u bij het invoeren van de tekst van een eigenschap een tekst op meerdere regels wilt invullen, moet u het teken "§" gebruiken om het programma te vertellen een regel over te slaan.
2 likes