Hallo
Na veel onderzoek heb ik het antwoord op dit probleem niet gevonden:
Ik maak montageplannen die in configuratie worden beheerd (een zeer groot aantal). Om alle vlakken te genereren, gebruik ik SmatDrawing en elk blad wordt gegenereerd met een andere configuratie - het werkt.
Maar de nomenclatuur volgt niet en komt altijd overeen met de eerste configuratie, wat betekent dat ze één voor één moeten worden herwerkt. Het probleem is hetzelfde zonder SmatDrawings te gebruiken
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de nomenclatuur wordt bijgewerkt zodra de configuratie wordt gewijzigd?
Bedankt
Het is mogelijk via macro (aangezien ik het doe bij het maken van mijn automatische MEP's (code die zeer specifiek is voor onze behoeften)
Ik denk dat we Visiativ om een verbetering op dit punt moeten vragen, want Smardrawing zou dit zonder enig probleem moeten doen.
@fmarchand die ik leuk vind, kan de noodzaak van dit hulpprogramma bevestigen of uitleggen hoe het werkt als het al is geïmplementeerd.
Om de configuratie via macro te wijzigen, wordt hier de vba-functie gebruikt:
Sub ProcessView(swView As SldWorks.View, vBomFeatures As Variant)
If Not IsEmpty(vBomFeatures) Then
Dim i As Integer
For i = 0 To UBound(vBomFeatures)
Dim swBomFeat As SldWorks.BomFeature
Set swBomFeat = vBomFeatures(i)
Dim vConfVis As Variant
Dim vConfNames As Variant
vConfNames = swBomFeat.GetConfigurations(False, vConfVis)
Dim visConfIndex As Integer
Dim j As Integer
For j = 0 To UBound(vConfNames)
vConfVis(j) = UCase(vConfNames(j)) = UCase(swView.ReferencedConfiguration)
Debug.Print "vConfNames=" & vConfNames(j)
Next
'On change la configuration
swBomFeat.SetConfigurations False, vConfVis, vConfNames
Next
End If
End Sub
1 like
Hallo
Nee, inderdaad, dat is op dit moment niet mogelijk.
Ik heb een verbeteringsverzoek geopend voor dit onderwerp:
R&Dmy - Evolutie #193390
De mogelijkheid toegevoegd voor stuklijstconfiguratie om de configuratie van de weergave te volgen
Ter informatie: we zullen de komende maanden beginnen met het herontwerp van SmartDrawings om meer mogelijkheden te hebben.
Vriendelijke groeten
2 likes