Hallo, op Solidworks, hoe kun je een ketting (schakelconstructie) om tandwielen (as/rondsel) wikkelen in een algehele assemblage?
Bij voorbaat dank
Hallo, op Solidworks, hoe kun je een ketting (schakelconstructie) om tandwielen (as/rondsel) wikkelen in een algehele assemblage?
Bij voorbaat dank
Hallo
Ja, ik denk dat het mogelijk is...
Heeft de ketting de juiste maat (schakelmaat / tandwielmaat)?
Wordt de montage van de link gedaan met de pivot-functie?
Ik weet niet of een functie bestaat, maar met de beperkingen is er misschien een oplossing.
Heb je geprobeerd een coaxialiteit te maken tussen de schakelcilinder en de cilindrische holte van het tandrad?
Hallo
Misschien moet je kijken met de montagefunctie ""riem/ketting" en met tangentiebeperkingen en misschien, maar het is niet op een versnellingsbeperking
Hallo, net als dpusel, denk ik dat we een "rondsel / versnellingen" beperking moeten stellen; In principe weet je de overbrengingsverhouding aan de hand van het aantal tanden van je tandwielen. En kan een "cam" of "tangeance" beperking zijn voor de keten.
Succes.
Hallo
Aan de andere kant denk ik niet dat ik zeg dat je op geen enkel moment een simulatie van de beweging van je ketting kunt hebben. Je kunt haar alleen in positie brengen.
Bastien
Je kunt uiteindelijk altijd de trajectbeperking gebruiken, maar hey, het veronderstelt dat je twee trajectbeperkingen per link gebruikt ... Als de ketting lang is, kan dit problemen veroorzaken.
Daarna is er nog steeds de mogelijkheid, als je de simulatie verder wilt pushen, om de solidworks animatiemodule te gebruiken en de aandrijving van de ketting te zien die gemaakt is tijdens de rotatie van het tandwiel.
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem, alleen om de ketting in elkaar te zetten, werd mij verteld dat ik het link voor schakel moest doen, het is erg lang, dus ik gaf het op omdat het alleen voor visualisatie was dat ik de ketting wilde integreren, om het gat op te vullen zoals ze zeggen. Maar als jij of iemand anders de oplossing vindt, ben ik geïnteresseerd.
Goedenavond
je doet vanuit je ASM "insert" + "montagefunctie" + "kettingriem" en vervolgens laat je je in de functiemanager leiden door eerst je tandwielen te selecteren (schroeven in mijn voorbeeld, maar het doet hetzelfde).
Als u een van de tandwielen heeft met een vrijheidsgraad van het type "spanner", kunt u deze spanner zelfs positioneren door op de lengte van de riem te rijden.
u kunt ook DP en zelfs banddiktes simuleren
U kunt ook een virtueel of extern riemdeel maken (wees voorzichtig, het heeft een externe referentie die u mogelijk moet onderbreken, afhankelijk van uw werkmethoden.