Ik heb een ketting gemodelleerd door een schakel te herhalen met behulp van het montagegereedschap "herhalend van onderdeel tot ketting", waarbij het traject bestaat uit de 2 halve cirkels van de rollen die de ketting dragen en de 2 segmenten die ze verbinden. So far so good, de ketting neemt het verwachte gedrag aan en scrolt van de ene kiezelsteen naar de andere. Mijn vraag is de volgende, is het mogelijk om de beweging van de ketting te koppelen aan de rotatie van de rollen? Ik kan geen parameter vinden voor de positie van de ketting.
Ik heb gekeken naar de riem/kettingbeperking, maar deze creëert alleen een tandwielachtige verbinding tussen de poelies door de mogelijkheid te bieden om een riem te maken door te vegen, maar die in feite statisch is.
Wat ik wil zijn individuele schakels die een traject volgen door een tandwiel aan te drijven zoals op een fiets
Voordat ik je mijn vraag stelde, heb ik de structurele dynamica geprobeerd door indrukkingen op de schakels en tanden op de rollen toe te voegen, in de hoop op een gelukkige interactie. Ik probeerde ook een trajectbeperking op een van de schakels, met de gedachte om zijn positie in percentage te herstellen om het te controleren op de rotatie van de rollen. Twee leuke fiasco's .
Heel erg bedankt voor deze link. Ik hou van het accent van de man, hij is tenminste gemakkelijk te begrijpen, niet als een Texaan....
Inderdaad, een beperking van het tandwieltype slaagt erin de ketting aan de tandwielen te binden. Er zit geen logica in, maar het is als een hittegolf, je moet ermee omgaan. Waarom kiest hij de kettingrol en de tandwielnaaf en niet andere entiteiten, we zullen het nooit weten en misschien weet hij het zelf ook niet.
In plaats van te werken aan PDM, 3DExperience en andere dansers zou SolidWorks zich moeten wijden aan het verbeteren van het bestaande, De lijst is lang van de onlogica's, instabiliteit en bugs die blijven bestaan.
De versnellingsbeperking lijkt me niet zo onlogisch (ook al is het helemaal niet instinctief): we kunnen de ketting lokaal beschouwen als een tandwiel met interne tanden dat werkt met een verhouding van 1.
HS: Hij is een afstammeling van de eerbiedwaardige, hij is besmet met vlooien ondanks een bepaalde leeftijd (23 jaar oud en 3e ronde van de teller aan de gang).