Vergelijkingen en Solidworks-tekening koppelen [OPGELOST]

Hallo allemaal, ik heb een vraag over het tekengedeelte van solidworks, de afmetingen van mijn onderdeel worden geleid door een aantal solidworks " Vergelijkingen " en ik zou graag enkele van deze waarden willen ophalen voor mijn tekening. Kortom, ik wil dat de tabellen die ik in mijn tekening heb, gevuld zijn met deze vergelijkingen, bij voorbaat dank voor uw hulp

1 like

Hallo Leo_LOUREIRO,
Welkom op het evenement, in de hoop dat u de oplossing voor uw probleem zult vinden.
Afhankelijk vond ik dit, om te zien...=> Vergelijkingen exporteren en koppelen aan externe bestanden - 2021 - SOLIDWORKS Help
en kijk daar ook eens naar => https://www.youtube.com/watch?v=C8sgrybXN-Y
Succes.
@+.
AR.

1 like

Bedankt @A_R ik was al op de hoogte van dit tekstbestand en ik heb er al een gemaakt, maar ik kan de vakken van mijn tabel niet koppelen aan een externe link, het tekstbestand, ik zie het niet weergegeven in het dialoogvenster " Koppelen aan eigenschap "

1 like

Hallo;

Info hier ook:

Vriendelijke groeten.

2 likes

Dank aan jullie beiden voor jullie hulp, ik heb een oplossing gevonden door nieuwe eigenschappen te creëren die gerelateerd zijn aan mijn vergelijkingen en die gemakkelijk te vinden zijn in de tekening.

1 like

Als het is opgelost, moet je het antwoord kiezen dat je probleem heeft opgelost en het bericht wordt automatisch opgelost met een groene V aan het begin van de titel (het is niet nodig om dit handmatig in de titel te doen).
Ga als volgt te werk om het bericht te kiezen waarmee het probleem is opgelost:
image

2 likes

@sbadenis ik er nota van neem, dank u

1 like

@Leo_LOUREIRO ...
Het was niet erg duidelijk, had je het over de vergelijkingen of hun resultaten?

@sbadenis : Ik overweeg om een copyright op de afbeelding in te stellen... :grin:

3 likes

@Maclane Ik wilde dat het resultaat van deze vergelijkingen (die worden beheerd door een familie van onderdelen in Excel) zichtbaar zou zijn op een tabel die ik in mijn tekening had ingevoegd. Om de waarheid te zeggen heb ik me een beetje slecht uitgedrukt, dit zijn strikt genomen geen vergelijkingen maar globale variabelen

1 like

In dit geval is er ook de mogelijkheid om uw Excel-tabel die wordt gebruikt voor het maken van uw artikelfamilies geheel of gedeeltelijk op te halen:
https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Tables_in_Drawings.htm?verRedirect=1
Dit vermijdt het ontstaan van boventallige eigenschappen...

2 likes

@Maclane dat is wat ik in het begin had gedaan, maar omdat ik stage liep, presenteerde ik het aan mijn meester en hij vertelde me dat hij het invoegen van Excel-spreadsheets in de MEP niet leuk vond. Ik zocht dus naar een andere oplossing, mijn probleem is nu dat ik tekst niet op deze manier kan opnemen