Ik heb de montage van een stuurpen met 4 draaistangen.
Wanneer ik met de berekening begin, houden de gegeven resultaten, ondanks het tekenen van asconnectoren op de juiste plaatsen, geen rekening met de draaikoppelingen...
Ik wil erop wijzen dat ik natuurlijk heb gecontroleerd of er geen andere onderling afhankelijke contacten zijn tussen andere elementen die rotaties zouden kunnen voorkomen.
Ik las op de Solidworks-help: "Als je een analyse uitvoert (bijvoorbeeld met SolidWorks Simulation), worden de resultaten en reactiekrachten geassocieerd met de pivot-spanning (en niet met een specifieke coaxiale of samenvallende spanning)" toen ik dacht dat de assemblagespanningen geen invloed hadden op de simulatie omdat je de contacten opnieuw moet maken...
Hier is een tutorial waarmee u het ontwerp van uw onderdeel kunt optimaliseren op basis van de vooraf gedefinieerde belastingen
https://m.youtube.com/watch?v=s8jW_UbOC6o
Ter info, vermijd het opnieuw publiceren van uw vraag voor aanvullende informatie na een antwoord waar u om is gevraagd, het wordt niet in aanmerking genomen in de feedflow
Dus @ chamade, afgezien van het terugkomen op de draad, zal niet weten hoe te informeren
Je kunt klikken op de "galg" link in mijn bericht die mijn project laat zien.
Sterker nog, ik moet een kracht uitoefenen op het einde van mijn stuurpen. Dit wordt min of meer gecompenseerd door de contragewichten aan de achterzijde.
Ik heb mijn 4 pivot links aangegeven.
Als gevolg hiervan ondersteunt alleen de draadstang met moer die door de gelaste nok bij de mast van de stuurpen gaat, de belasting door als lage stop te fungeren.
Mijn probleem is dat ik a priori mijn pivot-connectoren niet kan integreren, want door mijn simulatie opnieuw uit te voeren zonder deze beroemde draadstang, heb ik dezelfde resultaten...??? wanneer, logischerwijs, niets mijn assemblage verhindert om te draaien!
Bedankt voor de video's. Ik ben meer in detail aan het kijken om te zien of het mij kan helpen.
Dus het stelt me gerust, want dat is precies wat ik deed... Axes verbinden met mijn 4 draaipunten.
Dit mechanische principe zorgt ervoor dat de arm altijd horizontaal blijft.
Normaal gesproken kan een cilinder de belasting aan, maar in mijn geval wil ik de reactie van mijn draadstang van onderaf (stop) zien bij 200 kg zonder dat de cilinder zich inhoudt.
Maar in dit geval, met een gesimuleerde belasting van 200 kg aan het einde van mijn arm, zou ik de draadstang eronder moeten hebben die alle belasting opneemt en die zou moeten opflakkeren, toch?
Simulatie stelt u alleen in staat om berekeningen uit te voeren als uw model VOLLEDIG in balans is. In de praktijk, als je de bewegingen aan het einde van je stuurpen (waar de contragewichten zijn) niet blokkeert, is het bijna onmogelijk voor Simulation om iets gebalanceerd te hebben, omdat je contragewicht je inspanning niet perfect kan balanceren (dus de berekening moet divergeren omdat bij elke iteratie van de berekening je stuurpen iets zal bewegen).
Als het draaipunt niet goed werkt, kunt u het contactbeheer tussen de as en het draaipunt proberen (wees voorzichtig, het is erg lang en gezien uw model kan de berekening vastlopen).
Om problemen met verbindingen, bewegingen of contacten op te sporen, kun je ook gebruik maken van de opties voor lage stijfheid en/of traagheidsontspanning in de eigenschappen van de studie (berekening).