Plaatwerk verbinding

Hallo

Ik heb een studie (asm) te testen.
Het probleem is dat de mechanische lasonderdelen complex van vorm zijn en niet perfect met elkaar in contact staan en soms interfereren (niet al te ernstig, want ze moeten tijdens de montage worden aangepast).
Onmogelijk om precies aan te passen.
Probleem, bij het meshen crasht het...
Hoe ga je in dit geval met dit probleem om?
Is het beter om de ruimte tussen de kamers te vergroten, zelfs als dat betekent dat je geen contact meer hebt of andere methoden?
Bedankt.

A+

2 likes

Hallo

Het is voor het gebruik van simulatie, denk ik?

2 likes

Misschien moet je van de assemblage een onderdeel maken?

Hallo

Het is vaak onmogelijk om de studies uit te voeren met de onderdelen voor productie. Als gevolg hiervan moeten we vaak onderdelen opnieuw ontwerpen voor simulatie.

Anders gebruiken we ook de volgende methode:

1. Merk opslaan als onderdeel: Opslaan als en selecteer vervolgens het onderdeeltype .sldprt
  2. Selecteer in het aldus gemaakte deel de lichamen en klik met de rechtermuisknop en vervolgens op Samenvoegen

Zo eindigen we met een assemblage die een enkel onderdeel wordt met een enkel lichaam. De versmelting van lichamen vormt echter vaak een probleem bij complexe onderdelen. Vandaar de verplichting tot herontwerp.

Dank u voor uw antwoorden.

Ja, het is voor een eenvoudige simulatiestudie en ik wil een buigberekening maken op de constructie.

Ik had eraan gedacht om in kamers op te nemen, maar ik was bang om mijn rekentijden sterk te verlengen (?).

Is er geen manier om te SW dat de onderdelen niet interfereren of stromen?

Dank u voor uw antwoorden.

A+

Hallo Hervé,

zet printscreens of uw 3D-model zodat we uw probleem begrijpen

Is het met solidworks express of SW Simulation?

In het eerste geval mag er slechts één lichaam in de kamer zijn.

In het tweede geval moet er contact zijn en moet de aard van dit contact worden gedefinieerd. En, denk ik, interferentie verwijderen.

Hallo

Om het tijdens uw simulatie te laten werken, plaatst u uw onderdelen in volume (voor de simulatieberekening) en niet in straal ...

De plaatwerkdelen en gelaste constructie worden in balk gezet