Ik werk overdag met Solidworks en ik zou het graag thuis willen installeren om het af en toe te gebruiken (een keuken om te doen!!) meer dan 30 dagen tekenen
Wat is de gemakkelijkste manier om dit te doen? Licentie overdragen?
Vroeger konden we het thuis gebruiken, maar zonder er misbruik van te maken, we hadden een bericht dat we 2 tokens tegelijk hadden, maar dit werd getolereerd, maar vandaag niet mogelijk
Ja, het "dupliceren" van licenties is niet meer mogelijk.
Als u een drijvende licentie heeft, kunt u het beste de licentie lenen op bijvoorbeeld een laptop, elke avond of voor maximaal 30 dagen.
Anders kunt u voor persoonlijk gebruik mogelijk kijken naar een onderwijsversie, wat inhoudt dat de gegenereerde bestanden niet industrieel kunnen worden gebruikt omdat ze zijn gelabeld voor onderwijs.
Goedenavond, op het officiële SolidWorks-forum zeggen sommigen dat ze in 2014 een licentie voor het huis konden hebben, op voorwaarde dat ze een licentieserver hadden. U moet uw dealer vragen of het mogelijk is om er een te hebben.
Ja Lucas, maar blijkbaar is Dassault gestopt omdat te veel misbruik en moeilijk te controleren was.
Vroeger gebruikte ik deze "zelfgemaakte" licentie bijna elke dag en sinds 2014 kan ik dat niet meer. Ik moet mijn licentie overdragen of op afstand werken, maar hey....
De enige vereiste: uw licenties moeten zwevend zijn en dus worden beheerd door een licentiebeheerder die toestemming geeft voor het deporteren van een licentie naar een laptop.
Kosten voor het overstappen van een vaste naar een zwevende licentie (ongeacht het aantal licenties): 2000€
Wat Bart voorstelt om op afstand te werken, kan werken (misschien niet perfect in grafische kwaliteit, maar functioneel).
U zou bijvoorbeeld TeamViewer kunnen proberen: u laat uw pro-station met TeamViewer onderweg aan staan (zet het scherm uit om uw collega's niet bang te maken die uw station in werking zouden zien) en neemt het vanuit huis in de hand!
Anders de toren elke nacht ontmanteld en de volgende ochtend weer aangesloten op het kantoor ....
Er is alleen de mogelijkheid om een licentie voor het huis te kopen op 10000 het einde of een solidsquadeur te worden en het is goedkoop voor een keuken.
HS @.PL: als je van plan was om over te stappen naar 2015, hoorde ik maar het is duidelijk bevestigd, voor een overstap naar SW15 wordt sterk aangeraden om te wachten op SP2.1 !!!!!!
Ik verdiep me in dit onderwerp, want het is 2019 en er is sindsdien veel veranderd.
Gezien de mate van overlast op kantoor zou ik graag 2 dagen per week willen telewerken, om in alle rust te kunnen werken en echt vooruit te komen op de projecten. Onze reseller vertelde me over de oplossing voor licentieoverdracht via mysolidworks https://my.solidworks.com/. Ik kon niets vinden!! Weet jij hoe je het moet doen?