Ik heb een vriend die me vraagt om een onderdeel voor hem te ontwerpen, ik zou graag willen weten of ik met mijn studentenlicentie het wettelijke recht heb om de onderdelenplannen eruit te halen en ze naar een professioneel bedrijf te sturen om het te laten vervaardigen? Mijn meer algemene vraag is, wat mag ik niet doen met deze studentenlicentie?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, Hoogachtend,
Ja, u kunt de onderdelenplannen eruit halen en naar een professioneel bedrijf sturen om ze te laten maken. Het moet echter wel heel incidenteel zijn en dat is in ieder geval te zien want overal wordt aangegeven uitgevoerd met de studentenfunctie
Er zijn echter enkele functiebeperkingen op de studentenversie. Het is belangrijk om te begrijpen dat deze faciliteit die aan studenten wordt toegestaan, bedoeld is om hun leren van 3D CAD en een beetje PEF-simulatie te vergemakkelijken.
Solidworks is een van de "trèscherware" die geen enkele student zich kon veroorloven, dus gingen ze aan ketchup sleutelen. Uitgevers hebben absoluut geen bijbedoelingen om deze mogelijkheid aan te bieden! Wat gedragsdeskundigen hebben opgemerkt, is dat iemand die een software goed kent, de neiging zal hebben om dezelfde te kopen als hij een PRO is, of de student zal de voorkeur krijgen voor stages of tijdens werving als hij deze of gene software al kent. (Alle grote uitgevers doen dat en de banken het is nog erger, ze houden je vast zonder je iets te geven ;-)) )...
Aan de andere kant, als iemand met een Pro-licentie een van je bestanden wil gebruiken, zal hij ze kunnen lezen (ik doe het vaak met de studenten van dit forum) maar bij alles wat hij doet zal hij shit, blokkades hebben, (in simulatie is het de souk gegarandeerd), enz....
Aan de andere kant, als je een bedrijf opzet en je gebruikt dagelijks een studentenversie, dan vallen de Amerloques op jou en daar ja! Onthoud dat elke keer dat je verbinding maakt, de licentie wordt gecontroleerd en dat deze sowieso beperkt is tot de tijd van je studie (contract met de school of universiteit).
Wouala! ;-) Als je vragen hebt over de software, zullen de collega's van deze prachtige forums je alle tips en trucs met vriendelijkheid geven. Goede CAD3D
Bedankt voor dit zeer volledige antwoord, ik heb DXF's naar dit bedrijf gestuurd, dus als ik begrijp wat je zegt, ben ik niet bang voor de dxf, ondanks het feit dat ze inderdaad zijn gestempeld Solidworks Student-versie?
Dat klopt, want het is nog steeds uitzonderlijk! Aan de andere kant weet ik niet of de DXF's compleet zijn voor de machine die het bestand zal gebruiken. Uw machinist zal het u vertellen!