Vaste zwevende licentie

Hallo allemaal, ik heb een vaste licentie onder Solidworks 2019 SP3.0 en ik zou deze graag willen overschakelen naar floating om deze op een laptop te kunnen gebruiken.

Ik kwam deze link tegen van visiativ: https://www.visiativ-solutions.fr/licence-solidworks-fixe-en-une-activation-en-ligne/

Ik heb alles tot op de letter gevolgd, deactivering van mijn huidige licentie, admin-account onder mysolidworks.com en wanneer ik op de licentie klik, heb ik niet de regel "activeringstype" waarmee ik de licentie naar de online licentiemodus kan schakelen zoals in het voorbeeld.

Bij voorbaat dank, want nu ben ik aan het drogen.

Hallo

Helaas is SolidWorks aan het begin van het jaar gestopt met de "online" licentie, je kwam een oud artikel tegen:( 

2 likes

Hallo

Het lijkt mij dat online licenties niet meer bestaan...

Neem contact op met uw dealer of de hotline, zij zullen zeker een oplossing hebben.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo;

Ik bevestig de verwijdering van de "Online" licenties... midden in de lockdown. GOED GEDAAN!
Het was een goed idee.
Het enige wat u hoeft te doen is uw vaste licentie te deactiveren, deze op uw laptop te activeren, enz., en vervolgens terug te gaan naar kantoor.
Sla het hotlinenummer op in uw favorieten om ze te bellen op de dag dat u vergeet een van de twee extensies te deactiveren....
Anders, maar ik raad het helemaal niet aan, gebruik een externe werkstationsoftware (zoals Teamviewer of Anydesk...) maar het beveiligingsniveau van uw twee pc's valt dicht bij NUL...

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoorden. @Maclane ok voor de deactivering van de vaste licentie en de activering op de mobiel, maar beperkt tot 1000 keer, tenzij deze is verhoogd tot onbeperkt?

Ik heb net de hotline gekregen, blijkbaar een kostprijs van 500 euro om over te schakelen naar een zwevende licentie, evenals een extra kost van 4000 euro voor  een server die de drijvende licenties zal beheren ...  

1 like

4000 € voor een licentieserver!! Koop je het bij Visiativ !??
We hebben het over een licentieserver, niet over een gedeelde gegevensopslag. Tenzij je meer dan 50 licenties moet beheren...
Je zou moeten overwegen om een oude pc te recyclen + een 2019  Server-licentie + een goede antivirus + twee/drie uur computergebruik + een paar trucs + 500€  .... het zal goedkoper zijn.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ja @Maclane het is in Visiativ maar het was alleen maar om me te informeren ;-)

1 like

Weet iemand hoe vaak je de licentie kunt overdragen, 1000 keer? onbegrensd?

1 like

Ja @Maclane , wanneer u een licentieserver instelt, heeft deze een SW-licentie nodig om te werken...

Dit is wat er is opgezet in het bedrijf waar ik eerder werkte:

- ongeveer 15 SW-gebruikers, waarvan 4 voltijds (BE/methode)

- 6 "standaard" en 3 "pro" licenties = 9 licenties

We hebben ze gedeeld wanneer we dat nodig hadden, het is volledig transparant voor gebruikers.

In jouw geval is het @vspemens een exorbitante klap!

Het einde van online licenties is echt een schande...

1 like

Zelfs als hij 50 licenties moet beheren, heb je geen server van 4000€ nodig, voorlopig overdrijft hij ronduit de vertegenwoordiger bij Visiativ.... De licentieserver doet niets anders dan rechten geven en terugnemen... Zoals Maclane aangeeft, is een basis PC hier meer dan toe in staat!!

@a.eriaud Ik begrijp het niet als je zegt "wanneer je een licentieserver instelt, heeft deze een SW-licentie nodig om te werken... " de licentieserver heeft geen SW-licentie nodig, je hoeft alleen maar een verzoek in te dienen om de sleutel over te schakelen van vast naar zwevend. Aan de andere kant is 500€ om de overstap te maken niet duur.... Vroeger was het veel meer waard dan dat!!

1 like

Hallo @gbadia,

Als ik het over licentieserver heb, heb ik het niet over de pc of andere computerhardware. Inderdaad, een eenvoudige pc met Win10 is voldoende, geen middelen nodig!

Om de SolidNetWork License Manager te gebruiken, moet je een licentie aanschaffen!

In mijn vorige bedrijf, toen dit werd opgezet, hadden we een extra licentienummer ontvangen, dus een aankoop...

Het betekent het financieringsaanbod doornemen met de overige licenties en onderhoudskosten, allemaal gespreid over 5 jaar.

Ik vind ook dat het een hoge prijs is om een flexibel gebruikssysteem te hebben. Online licenties zijn zoveel gemakkelijker voor de gebruiker, maar het brengt serveronderhoudskosten met zich mee voor de provider. Deze laatste geeft er de voorkeur aan de valuta binnen te halen in plaats van deze te zien vertrekken... CQFD.

1 like

Hallo @a.eriaud

Inderdaad, ik had je bericht verkeerd begrepen, je moet inderdaad SolidNetWork License Manager kopen ...  

1 like