Hallo allemaal,
Ik heb een solidworks-licentieserver in versie 2021.
Ik heb gebruikers die clientversies hebben in 2017.
Gebruikers kunnen de licentie niet lokaal ophalen.
Kunt u mij vertellen of het komt door de serverversie in 2021 dat gebruikers de licentie niet lokaal kunnen gebruiken?
Bedankt voor je feedback.
Vriendelijke groeten
Hallo
Heeft u gecontroleerd of de "SolidNetWork License Manager Client" van het betreffende werkstation goed is geconfigureerd?
Het zou normaal gesproken naar XXXXX@mon.server moeten verwijzen zoals voor de werkstations van de 2021-versie.
Normaal gesproken is dit geen probleem als de licentieserver jonger is dan de werkstations (tot een bepaalde discrepantie die ik me niet herinner).
Probeer anders de SolidNetWork License Manager Client 2021 in 2017 op werkstations te installeren... Maar het lijkt me een beetje riskant.
Vriendelijke groeten.
1 like
Hallo
Ja, ik wijs correct naar de server.
Ik kan Solidworks 2017 en 2020 correct starten.
Het is me gelukt om de licentie in 2020 te lenen, maar niet in 2017.
Vriendelijke groeten
Hallo
Daar moet een beetje subtiliteit zijn...
Kom dichter bij de hotline, want het is verrassend dat SW wordt gelanceerd, maar je kunt geen licentie lenen. Normaal gesproken lijken deze twee acties erg op elkaar.
Vriendelijke groeten.
2 likes
YP69
27 juli 2022 om 09:47
5
Hallo
Het lijkt mij dat de licentieserver hooguit N-2 ondersteunt.
Dus als je 2021 installeert, kun je alleen 2019 gebruiken.
Cdlt
Hallo YP69,
We slagen erin om de 2017-versie online te gebruiken met de 2021-licenties.
Het probleem is dat ik het niet kan boeken.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik herinnerde me alleen een beetje subtiliteit.
Heeft u gecontroleerd of het poortnummer dat overeenkomt met XXXXX van XXXXX@mon-server open is bij de firewall van het betreffende werkstation?
In mijn vorige baan had ik een collega die SW kon starten maar geen licentie kon lenen, het was te wijten aan het feit dat op zijn werkstation deze poort niet helemaal open was.
Vriendelijke groeten.