Dus de enige manier als het werkstation is geformatteerd, is door uw wederverkoper te bellen zodat hij de licentie van het oude werkstation kan deactiveren.
Dassault veranderde zijn beleid, en als gevolg daarvan was het gebruik van een tweede licentie zodat de cartoonist thuis kon werken niet meer mogelijk!
Het is echt onzin. De enige (legale) oplossing is dus om elke dag je licentie over te dragen...
Wel zo praktisch! Stel je voor dat je op een avond vergeet de licentie over te dragen, dan kun je de volgende dag omdraaien als je eraan moet werken.
Ik begrijp de aanpak van Dassault en het waarom en hoe niet echt....
@ Bart, het klopt dat het veel mensen verbaasde dat solidworks gestopt is met gedeelde licenties (erg handig om 's avonds thuis te werken) maar het probleem is dat grote BE's van bijvoorbeeld 20 werkstations maar 10 licenties hadden.... bij XXXX € de licentie is het verlies aan inkomsten snel gemaakt !!!
Het is bijna onmogelijk om beide licenties tegelijkertijd te gebruiken.
Licenties worden al een tijdje online "gemonitord". Een centraal kantoor ontvangt de informatie van de dubbele activering en stuurt een e-mail om te waarschuwen voor een anomalie (mogelijke hacking van de licentie). Als dit wordt herhaald, is het deactivering van een van de licenties (willekeurig) en, als het opnieuw wordt herhaald, permanente deactivering van de licentie.
In het geval dat ik meemaakte, kwam de eerste e-mail na twee dagen binnen. Ik betwijfel of de grote BE's dit risico zullen nemen.
Waarom niet gewoon onrechtmatige licenties uitschakelen en degenen die het spel spelen hun werk laten doen!
Ik begreep niet alles.
Ze kunnen niet weten welke van het bedrijf of die van het huis is, dus zagen ze er een bij de neus.
Het kan ook gebeuren dat iemand je station op het werk gebruikt terwijl je thuis werkt.
Betalen, betalen, altijd betalen... Dit zal ons uiteindelijk ertoe aanzetten om fouten te maken....^^
Als softwarebedrijven filantropen waren, zou het bekend zijn.
Kijk naar Autodesk, dat in deze algemene voorwaarden heeft verboden de licenties van zijn software door te verkopen. In principe koop je geen Autodesk-licentie meer, maar "huur" je deze
Het lijkt mij dat de e-mail van veel hoger kwam dan dat.
Ze hebben de naam van het Windows-account, het ip-adres, de dagelijkse gebruikstijd per werkstation, enzovoort.
Ik weet niet zeker of ze toegang hebben tot al deze informatie (en vooral het recht om het te gebruiken). Voorbeeld: als er meerdere pc's op dezelfde router zijn aangesloten (een veelvoorkomend geval in een bedrijf), verschijnen ze allemaal met hetzelfde IP-adres voor een gebruiker buiten het netwerk.
Ik wilde het gewoon uitschreeuwen, en ik zie dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd:p
Ik interpreteer je tirade niet verkeerd, ik vind het gewoon moeilijk om te zien waar je heen gaat en geef gewoon aanvullende informatie in mijn bezit over het onderwerp. ;)
Iedereen doet wat hij wil, persoonlijk, het gaat mijn leven niet veranderen
wat hij wil, of wat hij kan. Ik had mijn baas gevraagd om de thuislicentie te activeren. Hij weigerde juist omdat een collega mijn station waarschijnlijk zou gebruiken terwijl ik afwezig was.
Aan de andere kant heb ik het recht om het station op persoonlijke basis te gebruiken (buiten werktijd, Corsicaans ei)
Het heeft nooit problemen opgeleverd, aangezien ik de enige gebruiker was en ik mijn licentie op het werk gebruikte, en die voor thuis.
Ik heb al licenties moeten vrijgeven.
Dus belde ik mijn dealer die me deze informatie gaf.
Het gaf me de naam van het werkstation waar de licentie actief was, de naam van de open sessie en het ip-adres van mijn server.
Dan verstrijkt ten slotte de tijd op het werk en op die thuis.
Dus als wederverkopers toegang hebben tot deze informatie, denk ik dat Dassault het ook heeft.
We kunnen er uren over praten, maar het verandert er niets aan...
Sinds april is het niet meer mogelijk, dus de enige oplossing is om de licentie elke dag vrij te geven, en vergeet niet om hem er weer in te doen zodat je hem de volgende dag op je werk kunt gebruiken.
Ziezo, ik denk dat dit bericht gesloten kan worden =)
@Pascal: Bent u een wederverkoper? of gewoon een mega fan van Bernard Charlès^^
Aan de andere kant heb je het over Amerikaans recht, maar het lijkt mij dat Dassault Système een Frans bedrijf is