Solidworks eigen install licentie sinds 2017 tot 2017

Hallo

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te lezen

Ik heb een SolidWorks 2014-werkstation en ik wens het verleden in  2017 met een schone installatie en geen upgrade.

Kan ik de actieve licentie hergebruiken op de 2014-versie? Of moet ik een gelijkwaardige licentie 2017 krijgen

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Hallo

Voor Solidworks 2017 heeft u een nieuw licentienummer nodig.

U krijgt een licentienummer voor elke versie van de software. Aan de andere kant zul je moeten oppassen dat de 2017-versie naar de 2017-bestanden verwijst, omdat deze soms naar de vorige versies verwijst.

1 like

Of ik begreep niet wat @ac cobra uitlegt, of ik ben het er niet mee eens.

2 mogelijkheden:
- U installeert de 2 versies op dezelfde machine: start gewoon de installatie van 2017 door "Nieuwe installatie" te kiezen en deze draait vanzelf
- u de machine wilt verwijderen of opnieuw formatteren, in dit geval zie hieronder

De eenvoudigste (zoals ik zou doen):
- een licentie overdragen met SW2014;
- configureer uw machine;
- installeer SW17 (wees voorzichtig bij het lopen...) met het licentienummer dat je hebt
- start SW17, accepteer de automatische activering of voltooi de procedure voor licentieoverdracht (het komt op hetzelfde neer).

Wees voorzichtig bij het lopen van 14 tot 17...
Trouwens, ik zou jou zijn, ik zou wachten tot de SP4 uitkwam terwijl ik toch bezig was. die niet lang op zich zal laten wachten.

edit: SP fout

1 like

Net als @Stefbeno.

"Release" gewoon de licentie vooraf van Solidworks2014 en hergebruik deze voor 2017.

Over het algemeen moet je upgrades vermijden, het gaat nooit erg goed. Het is het beste om de oude versie te verwijderen en de nieuwe opnieuw te installeren.

1 like

Ik weet niet hoe het met u zit, maar we ontvangen voor elke nieuwe versie een nieuw licentienummer. Hoe hergebruik je de uitgave van 2014 voor de uitgave van 2017???

@ac cobra met onderhoud verandert het licentienummer niet, lijkt me.

1 like

@AC Cobra heb ik hetzelfde nummer dat daadwerkelijk is geëvolueerd (een of 2 groepen van 4 extra karakters).

Dat is wat me leek dat het nummer aan het veranderen was. Anders zou het te gemakkelijk zijn geweest om de versie te wijzigen.

Als het hetzelfde is!

In 2012 of 2014, ik weet het niet precies, verlengde SW zijn nummers, maar de oude zijn geldig.
Trouwens, toen ik een oude invoerde, werd deze automatisch voltooid (nu heb ik een tabel die ze opsomt.

Anders heb ik op elk van mijn machines meerdere versies die allemaal met hetzelfde nummer zijn geïnstalleerd (één nummer per machine, vaste licenties). Trouwens, wanneer ik een nieuwe installatie start, biedt het me automatisch het bestaande nummer aan.

1 like