Linkconfiguratie in 3D met M.E.P

Hallo

Zoals ik elke keer zeg (sorry voor degenen die me regelmatig lezen), ben ik een vrij eenvoudig stuk dat is ontworpen met een familie van kamers en nu ga ik verder met de tekening. En voordat ik begin, zou ik graag willen weten of mensen ooit naar macro's hadden gekeken om dit soort dingen te doen, alsjeblieft?

Ik zou in ieder geval willen dat wanneer ik de configuratie in de 3D verander, de weergaven van de tekening ook veranderen.

Hallo

Bekijk dit bericht, aan het einde is er een video waarin het concept wordt uitgelegd.

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/lier-famille-de-pi%C3%A8ce-et-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-mep#answer-728884

2 likes

Hallo a.leblanc,

Inderdaad, ik had al naar je bericht gekeken, maar ik begreep niet echt waarom je een Vsearch moet doen en waarom je een array hebt met je configuratie en een andere regel met de waarden die je wilt.

Corrigeer me als ik het mis heb, maar in feite:
- Je hebt een lijst met al je configuraties in een P.P.
- Degene die uit deze lijst is gekozen, is geschreven in een doos van de familie van stukken,
- Met een V-zoekopdracht zoekt u naar de naam van de configuratie in de familie,
- En dan zorg je ervoor dat de regel (dus de waarden) van de gekozen configuratie in de "standaard" regel wordt geschreven
- Dan wordt deze standaardregel de configuratie van uw model??

Dus je hebt maar één configuratie tegelijk beschikbaar? Daarmee bedoel ik dat je ConfigurationManager niet gebruikt?

Omdat in mijn geval al mijn configuraties in dezelfde tabel staan:

En in SW heb ik mijn configs

U kunt uw onderdeel ook omzetten naar "Feature à config"

En plaats het in een nieuwe kamer (met slechts 1 configuratie: Standaard), zonder links, of met als je wilt updaten

Dus door uw "Feature" te bewerken, wijzigt u de configuratie.

En uw plan zal altijd wijzen op een PRT met slechts 1 configuratie

OMHOOG!

Is het mogelijk om een Excel-macro te maken die wordt gestart vanuit de familie van onderdelen?

Hallo Roub25, dsl voor deze late terugkeer.

In feite zijn er ongeveer + 100 stukjes, dus --> 100 jams, en het evolueert in de loop van de tijd.

De collega's weten niet hoe ze configuraties moeten beheren, en dan voert een andere afdeling de waarden van de dimensies en referenties in de tabel in.

Uiteindelijk hoeft de tekenaar alleen nog maar de code van de kamer in te typen om zijn plan te maken. In ons geval is deze methode handig voor eenvoudige onderdelen.

Natuurlijk moet de geschiedenis van de opnamen worden gemaakt volgens pdf's zodra ze zijn goedgekeurd, omdat er maar één 3d is met slechts één configuratie.

Ik heb je de link naar dit bericht geplaatst omdat de link tussen de lijst met referenties van de MEP en de onderdelenfamilie past bij je verzoek, maar de V-zoekopdracht niet per se.

Fijne dag

2 likes

Hallo a.leblanc,

Geen probleem en bedankt voor je antwoord!
Dat is precies wat ik moet/wil doen, dus ik denk dat ik een model van je neem om dat te doen. Maar ik moet in de eerste plaats een tekenautomatisering maken.

Uiteindelijk is het hetzelfde als jij, dus ik zal je aanpak moeten bestuderen en begrijpen hoe je een Excel-vak moet invullen met behulp van een macro of PP.

Bedankt

1 like

Hallo, ik heb een kleine tutorial gemaakt over macro's en specifiek over het exporteren van aangepaste eigenschappen naar Excel.

Solidworks Macro Tutorial Aangepaste eigenschappen exporteren

4 likes

@industrialcadservices

De link naar uw zelfstudie op de macro werkt niet

@+ een fijne zondag ;-)

2 likes

Bedankt Gt 22, het is opgelost.

@+ Goedenavond.

2 likes

nou ik ging kijken 

Als je kritiek accepteert? Het is niet erg vloeiend 

En het voelt soms alsof het scherm bevriest 

En je moet overschakelen naar hoge resolutie om de inscripties duidelijk  te zien

Ik denk dat een beetje geluid handig zou zijn geweest om je acties gemakkelijker te volgen

en begrijp het waarom van het leren is het doel van een tutorial

Vooral als je, net als ik, niet bekend bent met macro's

een gebied waar ik nog niet naar de gratie ben teruggekeerd ;-(

Ik zal er moeite voor moeten doen ;-)

Niet zo eenvoudig om een  goede video-tutorial te maken

aan de andere kant zag ik je video Tekening van een rechte trap

En daar ziet het er vloeiend uit, het geluid is er en het leeft geweldig, +1

dus ik heb me geabonneerd op je kanaal

@+ ;-)

@Gt22: Uiteraard sta ik open voor elke kritiek:)

Kun je me vertellen in welk formaat je de video hebt bekeken, ik heb misschien de codec voor de codering verknoeid.

Voor het geluid hoort het er te zijn... Ik heb het thuis als ik de video afspeel, maar niet luid genoeg.

Ik realiseerde me aan het einde van de opname dat ik was vergeten het vastleggen van de muis te activeren...

1 like

Ik was in het begin in autoplay, dus als ik me niet vergis

in HD 1080 is het gemakkelijk af te lezen

Dus ja, je hebt gelijk, er is geluid

Maar je moet  alles op de klok zetten om iets te horen

@+

1 like

Bedankt voor deze informatie @Gt22. Ik ben de video aan het bewerken om het geluid te versterken. Ik zou het vervangen op Youtube.

Ik heb ook de originele audiocodec voor mijn pc voor de versterker ...

Bedankt voor de recensies.

Vriendelijke groeten.

1 like

Het was geen negatieve kritiek, verre van dat ;-)

maar gewoon een visuele observatie van de tutorial

Dus nam ik de vrijheid om te zeggen wat ik ervan vond 

@+ ;-)

1 like

IndustrialCadServices Uw tutorial is echt geweldig Hartelijk dank!
Ik ga proberen het toe te passen op mijn zaak en ik denk dat het zou moeten werken, misschien zelfs beter dan het idee dat ik had!

Als ik terugkom, abonneer ik me op je kanaal, ook al vind ik het jammer dat je niet nog meer video's hebt, want je bent goed ^^

2 likes