Zoals ik elke keer zeg (sorry voor degenen die me regelmatig lezen), ben ik een vrij eenvoudig stuk dat is ontworpen met een familie van kamers en nu ga ik verder met de tekening. En voordat ik begin, zou ik graag willen weten of mensen ooit naar macro's hadden gekeken om dit soort dingen te doen, alsjeblieft?
Ik zou in ieder geval willen dat wanneer ik de configuratie in de 3D verander, de weergaven van de tekening ook veranderen.
Inderdaad, ik had al naar je bericht gekeken, maar ik begreep niet echt waarom je een Vsearch moet doen en waarom je een array hebt met je configuratie en een andere regel met de waarden die je wilt.
Corrigeer me als ik het mis heb, maar in feite: - Je hebt een lijst met al je configuraties in een P.P. - Degene die uit deze lijst is gekozen, is geschreven in een doos van de familie van stukken, - Met een V-zoekopdracht zoekt u naar de naam van de configuratie in de familie, - En dan zorg je ervoor dat de regel (dus de waarden) van de gekozen configuratie in de "standaard" regel wordt geschreven - Dan wordt deze standaardregel de configuratie van uw model??
Dus je hebt maar één configuratie tegelijk beschikbaar? Daarmee bedoel ik dat je ConfigurationManager niet gebruikt?
Omdat in mijn geval al mijn configuraties in dezelfde tabel staan:
In feite zijn er ongeveer + 100 stukjes, dus --> 100 jams, en het evolueert in de loop van de tijd.
De collega's weten niet hoe ze configuraties moeten beheren, en dan voert een andere afdeling de waarden van de dimensies en referenties in de tabel in.
Uiteindelijk hoeft de tekenaar alleen nog maar de code van de kamer in te typen om zijn plan te maken. In ons geval is deze methode handig voor eenvoudige onderdelen.
Natuurlijk moet de geschiedenis van de opnamen worden gemaakt volgens pdf's zodra ze zijn goedgekeurd, omdat er maar één 3d is met slechts één configuratie.
Ik heb je de link naar dit bericht geplaatst omdat de link tussen de lijst met referenties van de MEP en de onderdelenfamilie past bij je verzoek, maar de V-zoekopdracht niet per se.
Geen probleem en bedankt voor je antwoord! Dat is precies wat ik moet/wil doen, dus ik denk dat ik een model van je neem om dat te doen. Maar ik moet in de eerste plaats een tekenautomatisering maken.
Uiteindelijk is het hetzelfde als jij, dus ik zal je aanpak moeten bestuderen en begrijpen hoe je een Excel-vak moet invullen met behulp van een macro of PP.
IndustrialCadServices Uw tutorial is echt geweldig Hartelijk dank! Ik ga proberen het toe te passen op mijn zaak en ik denk dat het zou moeten werken, misschien zelfs beter dan het idee dat ik had!
Als ik terugkom, abonneer ik me op je kanaal, ook al vind ik het jammer dat je niet nog meer video's hebt, want je bent goed ^^