Koppeling tussen "Assembly" en "Part" bestanden

Hoi allemaal

Het is een vrij eenvoudige vraag.

Hier heb ik een vrij grote assemblage die ik opsla als een onderdeelbestand (. SLDPRT) en ik zou graag willen weten  of het mogelijk is om

Bewaar een link. Dus als ik mijn assemblage aanpas, worden de wijzigingen ook doorgevoerd op het onderdeelbestand. Of is er een andere oplossing?

Bedankt.

Nee, voor mij geen oplossing om dat te doen.

Vanaf het moment dat je je registreert onder in SW "verbreek" je de link.

Hallo

Het omzetten van een assembly in een onderdeelbestand vernietigt alle koppelingen, dus het antwoord zal helaas nee zijn.

Aan de andere kant zijn er andere methoden om assemblages lichter te maken (complexe montage, speedpak), het hangt allemaal af van waarom je het lichter wilt maken.

Op zijn eenvoudigst hoeft u uw assemblage alleen maar opnieuw op te slaan als een onderdeelbestand telkens wanneer u wijzigingen aanbrengt. Het duurt niet veel langer dan wanneer je elke keer dat je een opname van je assemblage maakt, je onderdeelbestand moet bijwerken

Is er geen manier om een lichter bestand te maken, dat de assembly als referentie zou behouden, van de "deafatuur"-functie?

Ik ben een keuken aan het opzetten. Omdat het vrij groot is, heb ik het in 3 delen gescheiden (dus 3 montagebestanden). Ik werk met SWOOD, dus ik heb niet de keuze om assemblages te maken om een keuken te creëren.

Daarna was ik van plan om een assemblage van de 3-delige bestanden te maken om mijn keuken in zijn geheel te hebben en om mijn tekeningen af te maken (bovenaanzicht, doorsnede...).

Hoeveel stuks zitten er in je assemblages? 

Is uw probleem het risico dat SolidWorks vertraagt?

Het hangt allemaal af van de montage, soms 100, soms 700 of zo. Dan is het probleem dat het niet aan te raden is om in complexe montage met SWOOD te zijn vanwege de functies.

Dus ja, het probleem is de vertraging van solidwoks.

sans_titre2.png

700 stuks zouden geen grote vertragingen moeten veroorzaken. Dan is er nog de speedpak, persoonlijk heb ik deze functie nog nooit hoeven gebruiken maar er is wel veel discussie over geweest op het forum

Het kan een goed idee zijn om configuraties voor elk meubelstuk te gebruiken:
- Volledige configuratie met accessoires (scharnieren, enz.)
- Vereenvoudigde configuratie om te gebruiken in het totale plan (met alleen de elementen zichtbaar)

http://www.lynkoa.com/contenu/gros-assemblage-speedpak-0

Ontwerp je de meubels volledig of neem je alleen de uitvoering voor je rekening? In dat geval kun je beginnen met het omzetten van al je elementen in "dode" lichamen om je componenten lichter te maken als je dat nog niet hebt gedaan

Jammer, in die zin denk ik niet dat het mogelijk is, maar uitgaande van een multibody kun je een associatieve assemblage krijgen naar dit multibody onderdeel, en bovendien kun je ook een onderdeel in een onderdeel invoegen. Maar het hangt allemaal af van uw behoefte, in uw geval als sommige onderdelen in een subset kunnen worden gedaan, kan dit de hoofd-ASM al verlichten.

Ik denk dat ik mijn onderdeelbestand gaandeweg zal bijwerken.

Dank u voor uw duidelijke en snelle antwoord.

Om je vraag ludo.mai te beantwoorden, soms ontwerp ik de meubels volledig en soms doe ik alleen de lay-out van de meubels. Het hangt allemaal af van het gevraagde meubilair en het meubilair dat ik in de bibliotheek heb

Hallo

Het spijt me dat ik er een puinhoop van maak, maar er is een oplossing die werkt, het onderdeel is gekoppeld aan de assemblage en wanneer je de assemblage wijzigt, volgt het onderdeel...

Je hoeft alleen maar een busonderdeel in de assemblage te maken en de join-functie te gebruiken en vervolgens dit busonderdeel uit de assemblage op te slaan en je hebt een onderdeel dat de assemblage bevat die volgt tijdens een wijziging... Zie bijgevoegd bestand... als je de Ø of de ep van mijn onderdelen wijzigt, volgen de ASM en de part3 ASM en moet je de assemblage opslaan zodat het onderdeel dat de assemblage bevat wordt bijgewerkt. Opgeleverd in 2016. Aan de andere kant, wanneer u onderdelen toevoegt aan  de assemblage, moet u de join-functie bewerken en de onderdelen toevoegen.

teste.zip
5 likes

Hebben jullie mijn methode kunnen testen?

1 like

@AC Cobra: Ik heb alleen maar gekeken, ik wist niets van deze functie; Hoe ziet het eruit qua verwerkingstijd op een grote ASM?

Stefbeno, het hangt allemaal af van de complexiteit van de assemblage en zijn componenten, evenals de beperkingen. Te testen..

Hallo

AC Cobra 427 , ja ik heb deze methode getest op een substantiële assemblage. Maar tijdens de reconstructie had ik veel reconstructiefouten.

In ieder geval bedankt voor je hulp. Omdat deze functie in andere gevallen erg handig kan zijn.