Solidworks en Excel Link

Hallo 

Ik krijg een foutmelding bij het openen van een plan met een Excel-spreadsheet. Van de vijf stations op kantoor doet alleen de mijne dat.

Bij het openen van een document dat een spreadsheet bevat die in Excel is gemaakt, wordt het niet weergegeven. Door op de vermoedelijke plaats van de spreadsheet  te klikken krijg ik het overzicht te zien , door te dubbelklikken krijg ik de volgende foutmelding: "Fout bij het starten van een servertoepassing". 

Ik heb SW en Office opnieuw geïnstalleerd.

Niets werkt 

Heeft u een oplossing?

Bij voorbaat dank

In 2014 had ik al "display" bugs. Niet met excel maar met aanzichten en doorsneden, idem ik heb de randen gemarkeerd door met de muis over de veronderstelde plaats te gaan waar het aanzicht was, maar het werd onzichtbaar toen ik de muispijl verwijderde...

Misschien grafische kaart drivers om bij te werken?! Ik ben er niet van overtuigd...

Maar misschien kun je deze spreadsheet opslaan op een sleutel met een pc waarop het werkt en opnieuw importeren?

Ik zie geen andere dsl-voorstellen :/

Kijk naar deze link, het lijkt op hetzelfde probleem, ook al verschijnt het op een andere manier

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/solidworks-erreur-lors-du-d%C3%A9marrage-dune-application-serveur

Hallo

Domme vraag: Heb je de rechten op het Excel-bestand ?

Hallo 

@Fab kamp: Ik heb geprobeerd een andere pc op te nemen. Het werkt ook niet voor mij. Ik denk niet dat het een display probleem. 

@sbadenis: Ja, ik heb dit onderwerp al gelezen, ik heb zelfs geantwoord. De voorgestelde procedure werkt niet. 

@Azrod: Wat bedoel je met "de rechten hebben op het Excel-bestand"?

Misschien geen Exell-bestandsdeling?

1 like

Ja, toegang delen, toegangsrechten tot het bestand op de server of andere (aangezien het bestand lijkt te worden gedeeld met andere gebruikers).

Door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken in Windows Verkenner -> Eigenschappen -> Beveiliging.

Bent u een van de gebruikers (uw ID of beveiligingsgroep) die mag lezen en bewerken?
Voer de manoeuvre op de andere stations opnieuw uit voor het geval dat.

1 like

Ik heb net gekeken, uiteraard heb ik de rechten die iedereen heeft.

Hebben jullie op alle werkplekken dezelfde versies van solidworks en office? Dezelfde SP, dezelfde verschillende updates?

Ja, we draaien allemaal op dezelfde pc's met dezelfde softwarepakketten.

Hallo;

Blijft het probleem zich voordoen als u het Excel-bestand lokaal dupliceert? (Dit maakt het gemakkelijker om te bepalen waar het probleem vandaan komt).

Uw Excel-bestand wordt opgeslagen als *.XLS of *. XLSX?

Ik kan me voorstellen dat het openen van het Excel-bestand (vanuit Excel) geen problemen oplevert...

Het probleem zit niet in het EXCEL-bestand, maar in het . SLWDRW.

In het voorbeeld is er de spreadsheet die verschijnt, maar wanneer u de tabel opent, verdwijnt deze. 

De spreadsheet staat niet inhoudelijk in een .XLS maar direct op de tekening. 

Op de andere palen werkt het perfect. 

Ik heb dezelfde rechten als de anderen.