Ik wil graag de afmetingen van mijn SW-bestand beheren (lengte, breedte, hoogte, verwijdering van dat en dat onderdeel...) door een Exell-bestand.
Hoe maak ik een link tussen mijn Excellency bestand en SW?
Want wat ik zou willen is deze waarden in exell invoeren, dat het mijn SW-bestand reconstrueert naar de nieuwe dimensies, omdat het tegelijkertijd in mijn exell-bestand zou komen om verschillende informatie te zoeken met betrekking tot de ingevoerde dimensies.
u kunt een onderdeelfamilie maken, deze opslaan als een extern bestand, de onderdeelfamilie verwijderen, een nieuwe artikelfamilie uit een bestand invoegen, door de optie "Link naar bestand" aan te vinken, zodat u het bestand zonder Solidworks kunt wijzigen (alleen met Excel) en wanneer het 3D-bestand in Solidworks wordt geladen, zal er een lezing van het Excel-bestand zijn en een update van de configuraties...
Ik heb ervoor gekozen om een deelfamilie aan te maken, deze op te slaan en te verwijderen om eerst automatisch aanmaken te gebruiken... En het hebben van de juiste syntaxis... Anders kunt u het Excel-bestand zonder Solidworks voorbereiden als u zeker bent van uw parameters en de onderdeelfamilie invoegen door deze te koppelen na...
Ik ben zo vrij het onderwerp opnieuw te openen omdat het de titel is die het beste past.
Dus voor de goede orde, Solidworks 2017 en Excell 2016.
Ik ben bezig met het aanleggen van mijn database met de standaardprofielen van mijn leverancier voor mechanisch gelaste constructies.
Om dit te doen, maak ik een profiel aan dat ik toevoeg aan mijn bibliotheek (sldlfp) en vervolgens "lijm" ik er een familie van onderdelen op via excell om slechts één profiel te tekenen en alle mogelijke afmetingen op de spreadsheet in te voeren.
Mijn vragen zijn:
- Of Solidworks verbergt dit excell bestand, omdat ik er alleen via solidworks bij kan. Nou ik denk...
-Als ik mijn profiel uit de bibliotheek verwijder, wordt mijn excell-bestand dan ook verwijderd?
Het bestand wordt opgeslagen in de kamer en u kunt het daarbuiten opslaan door met de rechtermuisknop op het kamerfamiliebestand te klikken en vervolgens het kamergezin op te slaan. Vervolgens klikt u met de rechtermuisknop opnieuw op de onderdeelfamilie in uw partij, bewerkt u vervolgens de functie en in de bron selecteert u uit het bestand en selecteert u het bestand dat zojuist is opgeslagen, dus u opent het Excel-bestand en voegt een regel toe en bij het openen van het onderdeel worden de verschillende zijden bijgewerkt.