Link naar tekeningbestand / onderdeelbestand

Ik wil graag de naam van een onderdeelbestand wijzigen, het probleem is dat wanneer ik het tekenbestand open, het onderdeel verdwijnt en ik de koppeling met de nieuwe onderdeelbestandsnaam (onder SW2012) niet opnieuw kan maken. Bij oudere versies bood SW me aan om hem de nieuwe bestandsnaam te vertellen, maar nu niet meer. Hoe kan ik dit doen? Bedankt

Hi@phil.bea

Heeft u uw artikelbestanden bijgewerkt?

Zie deze link Alles is gezegd

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-mise-en-plan/vues-non-visible-apres-changement-nom-de-plan-t11614.html

@+ ;-)

Als u niet wordt gevraagd om naar het onderdeel te zoeken, is het bericht genegeerd.

Om het bericht terug te zetten ga je naar Extra, Option, Berichten/Fouten/Waarschuwing en vink je het bericht aan dat begint met "Kon het bestand niet vinden ... "

U kunt de referentie ook teruggeven zonder SolidWorks te dwingen dit bericht weer te geven door bestand te doen, te openen, de tekening te selecteren, op de referentieknop te klikken en te dubbelklikken op de link naar het onderdeel en vervolgens naar het hernoemde of verplaatste onderdeel te wijzen.

9 likes

Hallo

Er is al een vraag gesteld over dit onderwerp.

http://www.lynkoa.com/forum/3d/changer-les-references-d-une-mise-en-plan

U vindt er alle aanvullende antwoorden op uw probleem.

Maar fthomas heeft je de essentie gegeven.

Vriendelijke groeten

1 like

U kunt solidworks ook gebruiken om gebroken links te "herbreien".

1 like

U kunt solidworks ook gebruiken om gebroken links te "herbreien".

1 like

Dit is een vrij klassieke fout.
Je hebt je kamer hernoemd van Windows Verkenner, grote fout!, als ik het zo mag zeggen.

Dus je tekening, die vroeger naar je kamer met de naam "x" verwees, wijst nog steeds naar "x", behalve dat "x" niet meer bestaat omdat je kamer nu "y" heet.

Ik hoop dat je me volgt. 

Er zijn verschillende oplossingen voor u beschikbaar:

Ten eerste, wanneer u uw tekening opent, zou u een bericht moeten krijgen als: Kan het C:\ users\...\name-bestand van uw oude onderdelen niet vinden. 
-Wil je er zelf naar zoeken of 
- Verwijder de component
U kunt er dan handmatig naar zoeken

Als u geen foutmelding ziet, kunt u het volgende doen: 
Van Solidworks File > Open > naar uw > tekening te wijzen en op de knop "Referentie" te klikken> u kunt vervolgens dubbelklikken op de naam van uw oude onderdeel en de muisaanwijzer op de nieuwe naam plaatsen.

Andere methoden, uit uw "lege" tekening: Bestand> Zoek naar de referenties > en dubbelklik opnieuw op de naam van uw oude onderdeel, om naar de naam van het nieuwe te verwijzen. 

In principe is het hernoemen van onderdelen of tekeningen of samenstellingen hetzelfde als het verplaatsen van deze elementen in vensters, het resultaat is dat Solidworks verloren gaat en niet meer weet hoe de elementen te vinden.

DE OPLOSSING :arrow: IS SOLIDWORKS EXPLORER

Om de juiste referenties te hernoemen of te verplaatsen, of opnieuw te verwijzen, is de oplossing om dit te doen via Solidworks Explorer, die automatisch "alle referenties bewaart", ongeacht de manipulaties. :mrgreen: 

Je komt er de volgende keer achter te komen!

En als je het probeerde, om bestand te doen / openen / klik op je tekening en klik op referenties die naast openen staan.

En van daaruit selecteer je het betreffende onderdeel.

Hallo 

Ik kom terug op dit onderwerp omdat ik een referentieprobleem heb

Maar voor mij is het andersom.

Als ik de tekening open, kan ik van daaruit het deel openen dat in de tekening staat.

Maar als ik de kamer openmaak, zijn er geen links naar de tekening...

Weet jij wat je moet doen?

De tekening zit in dezelfde map als het onderdeel

Ik gebruik EPDM, maar het bijwerken van de referenties verandert niets...

Bij voorbaat dank

2 likes

Hallo @bricesk_2

Wanneer we in een tekening zijn, en we openen het model van een weergave, zal SW zoeken naar het 3D-model in relatie tot zijn "Referentie" (een volledig pad). Het kan er dus in een heel andere map uitzien dan de map waar de tekening is opgeslagen.

Aan de andere kant, wanneer u zich op een 3D, foo.sldprt of foo.sldrtt bevindt, en u vraagt om de tekening te openen, opent SW het bestand foo.slddrw dat zich in de map bevindt waarin de 3D is opgeslagen.

Dus als uw 3D en 2D niet exact dezelfde naam hebben (behalve de extensie), zal SW de tekening niet openen. Hetzelfde geldt als de tekening niet in dezelfde map staat.

Met andere woorden, de referentie bestaat van 2D naar 3D, maar niet van 3D naar 2D.

Hartelijk dank

Ik had spaties in de MEP gezet

Nu werkt het

Bedankt

bricesk_2: 

"Hallo, ik kom terug op dit onderwerp omdat ik een referentieprobleem heb

Maar voor mij is het andersom.

Als ik de tekening open, kan ik van daaruit het deel openen dat in de tekening staat.

Maar als ik de kamer openmaak, zijn er geen links naar de tekening...

Weet jij wat je moet doen?

De tekening zit in dezelfde map als het onderdeel

Ik gebruik EPDM, maar het bijwerken van de referenties verandert niets...

Bij voorbaat dank"

Hallo, ik blaas het onderwerp nieuw leven in

Wij hebben hetzelfde probleem. Wanneer u een 3D (met EPDM) onder solid opent en u wilt snel toegang tot de tekening (Rechtsklik: open de tekening), vindt deze de tekening niet.

En toch:

- De 3D en het plan hebben dezelfde naam

- Ze bevinden zich in dezelfde EPDM-map

- Het werkte eerder

Het gebeurt niet altijd, maar het is hier nog steeds gebruikelijk.

Komt het uit de bestanden die niet opnieuw zijn opgebouwd? Veranderingen van staat? 

Heb je een idee? 

Hallo

Ik blaas het onderwerp een beetje nieuw leven in.

Ik heb verschillende onderdelen van een assembly hernoemd (met behulp van solidworks->rename), maar ik verlies nog steeds het zicht in de tekening.

Ik heb geprobeerd om "zoeken naar referenties" te krijgen, maar ik kan de link niet wijzigen door te dubbelklikken...

Een oplossing? Komt het door de 2020 SP1.0-versie?

Dank u voor uw antwoorden.

Het maakt bestand / open / kies het drw-bestand / "referentie" -knop / dubbelklik op de naam van het bestand dat moet worden doorzocht / kies het nieuwe bestand

1 like