Parametrische link naar een ander bestand

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag over de parametertabel:
Ik maak het aan en voeg het in mijn "Product" in.

Wanneer ik een "Share" maak,
Ik wil graag wijzen op de link van de "Relatie" van het "Product" voor mijn "Aandeel" en dat deze configureerbaar blijft.
Is dit mogelijk of moet u bij elk nieuw "Aandeel" of "Product" naar de parametertabel wijzen?

Bedankt allemaal! :grinning:

Hallo, ik weet niet zeker of ik begrijp waar je op wacht?

U voert de tabel in op het niveau van de CATProduct en u wilt dat bij het importeren van een CATPart en of een CATProduct deze nieuwe componenten automatisch aan de tabel kunnen worden gekoppeld?

Dat had misschien een speciale copy/paste kunnen werken, maar met mijn licentieniveau is het niet haalbaar. (Het is misschien helemaal niet haalbaar).

Een geoptimaliseerde kopie werkt niet op het niveau van een CATProduct.

Door MACRO? (Dit is niet mijn vakgebied).

De enige oplossing die ik u kan bieden, is om rigoureus te zijn met de namen van de parameters (ze moeten identiek zijn in uw CATPart-, CATProduct-bestanden en in de kolommen van de tabel), zodat u, voordat u uw nieuwe componenten in uw bovenste CATProduct importeert, de tabel in elk van hen invoegt en CATIA biedt u de mogelijkheid om de parameters met dezelfde naam automatisch te associëren met hun respectievelijke kolommen in de tabel.

Vervolgens importeert u uw component in de kopassemblage.

Dit is niet wat Dassault in gebruik aanbeveelt. Het bovenste CATProduct en alle componenten wijzen allemaal naar dezelfde tabel, dus wanneer u een wijziging in de tabel gaat aanbrengen (in actieve assemblagemodus), moet u ervoor zorgen dat de getroffen componenten om een update vragen. (het update-symbool op elk van hen op grafiekniveau en dat het commando (Update of CTRL + U werkt het CATProduct en alle getroffen elementen bij, het risico is om gedwongen te worden om elk onderdeel te activeren om ze een voor een bij te werken, maar ik denk dat het het zou moeten doen)

Normaal gesproken wat wordt aanbevolen door Dassault:

In de CATProduct-kop maken we de gebruikersparameters (fx) aan en "Publiceren" ze.
Deze parameters zijn gekoppeld aan de kolommen in de tabel.
Vervolgens in elk nieuw onderdeel (CATPart, CATProduct)
De geselecteerde nuttige parameters worden gekopieerd / geplakt (met link) op de CATProductkop in de component.