Link $PRP MEP solidworks

Hallo

Ik wil graag een annotatie op mijn tekening maken om de hoeveelheid van een onderdeel uit de "lijst van gelaste onderdelen" aan te geven. Ik ken de techniek $PRPWLD".... "maar ik kan  de .".. niet vinden. " die verwijzen naar kwantiteit. Ik heb "Kwantiteit", "Kwantiteit" geprobeerd, maar niets werkt...

Enig idee?

Hallo

U moet de aangepaste eigenschappen maken zoals in deze afbeelding wordt weergegeven:

https://forum.solidworks.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-358723-77747/PROPERTIES-TABLE.jpg

Anders kunt u een opmerking (of annotatie) maken die rechtstreeks verband houdt met de eigenschappen van de gelaste onderdelen, zie deze afbeelding:

https://forum.solidworks.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-358692-77718/cut+list+property.png

2 likes

Hallo

Waar is uw hoeveelheidsinformatie op de basis?

Ik heb uiteraard mijn eigenschappen ingevuld, maar de "Waarde/Uitdrukking van tekst" die betrekking heeft op kwantiteit bestaat niet, en als ik de hoeveelheid zelf schrijf, verliest het al zijn interesse... (omdat de waarde constant zal zijn). Ik zie in dit vak dat er een "code" is om de betreffende woning te melden. bijv. "SW-Mass@@@Article-onderdelenlijst-soudées2@***. SLDPRT" bijvoorbeeld voor de grond. Is er hetzelfde voor de hoeveelheid?

Wat betreft de directe annotatie, het gewenste vak is grijs. Waarvoor?

Ja, ik begreep het net,

Kortom, u wilt op een biljet de hoeveelheid weergeven die in de stuklijst wordt aangegeven

Hoi @Bart

In principe gaat het automatisch. Want als ik een tabel met gelaste onderdelen maak, wordt de hoeveelheid geteld...

EDIT exact!!

Ja, ik heb het goed begrepen, ik ben aan het kijken waar ik deze waarde kan vinden...

Aan de andere kant, een klein idee, als u uw notitie vervangt door een nomenclatuurtabel, maar met een enkele kolom en een enkele regel (de kwaliteitskolom met de regel van het betreffende onderdeel)

Komt het niet goed?

qte.png

@Bart

^^ natuurlijk als ik om de tafel werd gevraagd, zou ik het maken! !

Ik heb het antwoord van @Pl in de wacht gezet. Zijn techniek lijkt mij de juiste, maar ik heb alleen wat gegevens nodig om te vullen...

1 like

Hallo

Om in de richting van Bart te gaan, een nomenclatuurbubbel met de hoeveelheid ernaast (vakje om eventueel in de bubbels te verstoppen).

@+

Edit: anders werkt de oplossing van Lucas goed in SW 2015

2 likes

Ik zie niet waar ik de persoonlijke eigenschap van kwantiteit kan vinden, maar hey...

Als Lucas een manier heeft gevonden om een manier te vinden, zou ik graag een concreet voorbeeld willen hebben =)

Ik denk dat de oplossing om een nomenclatuur om te zetten in annotaties mij correct lijkt.

1 like

@bart direct in de annotatie, gekoppelde eigenschap en gelaste onderdelenlijst de hoeveelheid is in ieder geval beschikbaar in SW2015

@coyote

Dit is inderdaad wat @Pl voorgesteld, maar aan mijn kant is de doos grijs.... Weet iemand waarom?

Bewerken:

capture.png

Re

Klamp je je vast aan de juiste kamer?

Is het direct een plan van het mechanisch gelaste of van een assemblage inclusief het mechanisch gelaste?

@+

1 like

Ok, nou voor de grijze doos kwam ik ermee weg^^

Het loste mijn eerste probleem echter niet op. code om de eigenschap Hoeveelheid in aangepaste eigenschappen te rapporteren.

Kort...

Bewerken :@coyote

Mijn annotatie had betrekking op het uitzicht en niet op de kamer..... Goed gedaan!

Maar waarom wil je meer vastgoed?

Is annoteren of borrelen niet genoeg?

@+

@coyote .....

Gewoon een kwestie van "persoonlijke" lay-out. Een tafel met gelaste onderdelen zou meer dan genoeg zijn..... evenals een bubbel.... of zelfs de hoeveelheid die in de hand staat......

Kort. Ik doe het zonder, er is geen probleem:)

Bedankt voor uw hulp heren, een fijne dag verder.