Hallo
Ik maak een deel van solidworks 2016. Ik ben begonnen met het maken van een offsetvlak , dan wil ik een 2e offset-vlak maken waarvan de offsetwaarde hetzelfde is als de eerste. Als ik de dimensie verwijder en ik wil de link met de offset van het 1e vlak plaatsen, werkt het niet (ik doe hetzelfde als een link hebben tussen schetsafmetingen, en het werkt). Het probleem herhaalt zich wanneer ik de lineaire herhaalfunctie gebruik, ik zou graag een link willen tussen de incrementele waarde en de offset-waarde van het 1e vlak...
Het uiteindelijke doel is dat ik gewoon mijn ploegenclassificatie van het 1e plan moet evolueren en al het andere volgt.
Onder catia weet ik dat er geen probleem is, onder solidworks heb ik minder ervaring.
Bij voorbaat dank.
Anais
Hallo
Er zijn verschillende oplossingen:
- Gebruik "vergelijkingen", in dit geval is het de dimensie van posities van het 1e plan die al het volgende zal aansturen
- Gebruik in dit geval "linked odds", ongeacht welke odds je bewerkt, de andere hebben dezelfde waarde
In beide gevallen is het meest pijnlijke om de dimensie te kunnen selecteren die moet worden gecontroleerd, wat ik van mijn kant het gemakkelijkst vind, is om "Instant3D" van activa te hebben,
voor een vergelijking
-Ik klik op mijn 2e plan, waarna de afmeting verschijnt.
- als ik een vergelijking wil maken, dubbelklik ik op de zijkant, (muren een beetje pijnlijk om het correct op te vangen)
- het bewerkingsvenster wordt geopend, ik vervang de waarde van de dimensie door een "=" dan ga ik mijn doeldimensie zoeken door op het 1e plan te klikken, dan selecteer ik deze dimensie.
Om een gekoppelde dimensie aan te maken, klik ik met de rechtermuisknop op de dimensie
In ieder geval is de bediening hetzelfde voor plannen, afmetingen van een schets of afmeting van functies.
equation.jpg
4 likes
Afbeelding voor gekoppeld oproepnummer
lien.jpg
2 likes
Hallo
Je hoeft alleen maar te dubbelklikken op de afmeting van het tweede vlak en er een gelijk aan te zetten, dan op de 1e te klikken zodat de afmeting verschijnt en er dan op te klikken.
2 likes
Dank u voor het antwoord.
Vreemd genoeg heb ik, als ik op het plan klik, alleen de mogelijkheid om "de functie te definiëren" en heb ik niet hetzelfde venster dat opent (geen "dimensionerings" venster). In het functiebewerkingsvenster verwijder ik de waarde en typ "=" maar dan kan ik de waarde van het 1e vlak niet vangen, alsof het onmogelijk is. Het lijkt erop dat ik een configuratie of optie niet heb ingeschakeld.
Hoe dan ook, ik heb een andere manier gevonden, ik ging door Tools->Equations...->view van dimensies en daar in de tabel bewerk ik direct om relaties te hebben. Het is arbeidsintensiever, maar het werkt
liens.png
Hallo
Een andere oplossing is om een globale variabele te definiëren (in het vergelijkingsvenster) en er een waarde aan toe te kennen. Dubbelklik vervolgens op de dimensies die je aan deze variabele wilt koppelen. Zo effectief dat je verschillende oplossingen tot je beschikking hebt, allemaal goed,
Vriendelijke groeten
variable.png
2 likes
Ik heb geprobeerd een video-opname van SW te maken, helaas verschijnt het invoervenster van de dimensie niet,
In de hoop dat het je toch kan helpen.
solidworks_professional_2020_sp4.0_-_piece1___2020-10-28_12-45-14.mp4
2 likes