Koppelen van afmetingen, samenstellingen en onderdelen

Hallo

Wat is de schoonste manier om dimensies tussen de verschillende onderdelen van een assemblage aan elkaar te koppelen?

Laat me het uitleggen, als ik een assemblage teken die uit 2 delen bestaat: laten we eens kijken naar een vloer en een muur. Hoe doe je dat zo schoon mogelijk, zodat de lengte en breedte dezelfde waarde hebben voor de vloer en de muur?

Ik heb een breedte- en lengtevergelijking gemaakt door de vloer te tekenen, maar ik kan geen manier vinden om deze vergelijkingen ook in de assemblage te vinden, en om ze te kunnen gebruiken voor de muren, het tweede stuk van de assemblage.

Is het mogelijk om dat te doen? Of is er een meer geschikte methode?

Het is misschien een eenvoudig probleem, maar ik kan de oplossing niet vinden op het net. Waarschijnlijk niet de juiste zoekcriteria.

Dus heel erg bedankt voor je hulp!

Het ideaal zou voor mij bijvoorbeeld zijn om een reeks vergelijkingen in de assemblage te kunnen maken die ik zou kunnen hergebruiken in de onderdelen waaruit het bestaat. Ik heb geprobeerd vergelijkingen te importeren / exporteren, maar je moet het bestand altijd bijwerken, dus het is niet praktisch.

Bedankt voor je hulp!

Goedenacht

Hallo

Om het gewoon zonder vergelijking te doen, is het eenvoudig, je maakt je vloerkamer en vervolgens je wandkamer en je maakt een assemblage van je twee onderdelen, dan kun je je afmetingen in de assemblage bewerken en je doet = in de dimensie en je klikt op  de dimensie waaraan je het wilt koppelen. Je dubbelklikt op je onderdeel en je afmetingen verschijnen en dan dubbelklik je op de gewenste dimensie, en na het bewerken typt u = en dubbelklikt u op het andere deel en klikt u op de dimensie die u wilt koppelen.

2 likes

Hallo

Een andere oplossing is om het bewerken van onderdelen te gebruiken in de context van de montage, d.w.z. in plaats van uw schetsen op afmetingen te sturen, kunt u schetsrelaties plaatsen. In jouw voorbeeld dimensioneer je je vloer, vervolgens bewerk je je muur in de montage en in de schets van je muur zet je een "Samenvallende" beperking met een van de elementen van de vloer. Dus wanneer je de afmeting van je vloer verandert, zal de muur vanzelf volgen. Aan de andere kant creëert het externe relaties voor u.

Vriendelijke groeten

Hallo cobra427 en jmsavoyat,

Bedankt voor je antwoorden die me in staat stelden om te doen wat ik wilde!

Aan de andere kant, uit nieuwsgierigheid, is er niet nog steeds een manier om een vergelijking te hebben die zou werken in de assemblage en de onderdelen die het bevat?

Bedankt en een fijne dag verder!

Ik had deze video al gemaakt (een paar jaar geleden!) maar hij is nog steeds relevant. Als het je kan helpen!

Je hebt ook verschillende mogelijkheden om te verkennen om je maatvoering te volgen:

• - Gebruik vergelijkingen in Excel-tabellen (artikelfamilies)
  • - Gebruik de functie "Linkwaarde", in dit geval is het mogelijk om een van de 2 dimensies (bidirectioneel) te wijzigen
  • - Gebruik macro's om dimensies te genereren
  • - Gebruik globale variabelen

08-les_equations_dans_les_assemblages-4.40min.flv
1 like