Twee vergelijkingen van twee delen van een assemblage koppelen

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of er in een assemblage een mogelijkheid is om twee vergelijkingen van twee verschillende delen aan elkaar te koppelen.

Vergelijking "Lengte" van deel 1 met de vergelijking "Lengte" van deel 2.

Bij voorbaat dank

Hallo

Ja het lijkt mij dat het mogelijk is, zie deze link:

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/t_exporting_and_linking_equations.htm

Zie ook: 

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/t_linking_dimension_values.htm

Hallo

Ja, het is mogelijk, bewerk gewoon het onderdeel in de assemblage en schets met de vergelijking en vertel het gelijk aan de andere schets.

3 likes

Hallo

Kijk hier eens naar, het kan helpen, neem me niet kwalijk, het document is niet erg schoon.

Moge de kracht met je zijn

lier_cote.pdf

Dankzij .PL denk ik dat je het dichtst in de buurt komt van je eerste oplossing, maar als ik in vergelijking ga, kan ik de globale variabele Lengte niet exporteren.

Omdat ik niet kan binden omdat mijn waarden globale variabelen zijn

Ter informatie heb ik twee zeefdrukken geplaatst

arbre_de_creation.jpg

De tweede omdat je blijkbaar maar één opzetstuk kunt plaatsen

export.jpg

Als je de schets in de assemblage bewerkt en je zet = en je klikt op de afmeting van de schets die je wilt koppelen dan werkt het niet??? 

Nee

Ik bewerk mijn afmeting van de schets van deel 1, ik zet =, ik selecteer de afmeting of de globale variabele van de schets van deel 2, achter de gelijken, de referentie van de afmeting van deel 2 is goed gezet.

Maar als ik valideer, behoudt het niet de nieuwe waarde en behoudt het zijn eigen globale variabele, en dus geen verband tussen de twee stukken op lengteniveau.

Als ik de afmeting van een van de twee stukken verander , verandert de andere niet.

Kunt u mij de 2 stukken sturen en mij vertellen welke kanten ik moet binden?

OK

Hier is het bestand met de twee stukken

tablette.rar

Excuus, de twee zijden zijn de twee globale variabele Lengte

Je moet de 2 zijden in de schetsen die je wilt koppelen verwijderen en je ribt ze opnieuw en je bindt ze daarna in de montage; Nu werkt het... Ik stuur de onderdelen niet aan je terug omdat ik op 2016 ben.

Ok dank je wel manu67

Ik zal het morgen testen.

Hallo

Wees voorzichtig, dit zal externe referenties creëren; De 2 stukken zijn van elkaar afhankelijk en moeilijk te gebruiken voor andere gevallen

Het is waar BBARRAND, maar dan moet je configu maken voor andere dimensies

Ok manu67 zei:

Het werkt, maar plots hebben we de link met de globale variabelen verbroken.

Is er geen manier om op het niveau van de globale variabelen te werken, om de link te behouden.

Dus om de verbinding op montageniveau te maken.

Maar het is misschien niet mogelijk!

Als we dat kunnen, maar het is een hack. Er moet een tweede extrusie worden gemaakt in het onderdeel met de totale lengte als afmeting en vervolgens kunnen ze worden gekoppeld. Op dit moment ben ik bij de boulo, maar ik stuur je vanmiddag een zeefdruk.

Hallo

Hier is het bestand met de hack.

lier_deux_equations_de_deux_pieces_dun_assemblage.docx

Hallo

een opmerking kan totaal nutteloos zijn,

Maar zou het niet zijn omdat je variabelen precies dezelfde namen hebben dat het niet werkt zoals je wilt?