Koppel de weergave van een frame in een SW-clip aan een PDM-variabele

Hallo allemaal,

Een korte SolidWorks/PDM-parameterisatie-oefening:

Mijn configuratie:
SolidWorks 2023 Premium 2023 SP3
Solidworks PDM 31.3

Vanaf nu moeten we classificatie-informatie in onze plannen laten verschijnen (gratis, vertrouwelijk, privé, enz...)
Er is een PDM-variabele (CLASSIF) toegevoegd aan de bestandskaarten
Deze variabele wordt in de 3D ingevuld via de SmartProperties wanneer het bestand wordt aangemaakt.
Deze variabele wordt automatisch teruggezet in het 2D-bestand wanneer deze wordt aangemaakt.
Blokken (bloc_classif_libre, bloc_classif_confid, enz.)

Momenteel worden deze blokken met de hand toegevoegd door de ontwerpers, maar het risico op fouten bestaat wel.

Is er een manier om de weergave van een blok te koppelen aan de waarde van een variabele?
Als CLASSIF = " vrij ", wordt de bloc_classif_libre weergegeven, anders blijft deze verborgen.

Dank je,

Hallo,
Voor de eenvoud maak ik een notitie die wijst naar de eigenschap die is gekoppeld aan de CLASSIF-variabele, die hardgecodeerd is in de achtergrond met een standaardwaarde van leeg.
De informatie zou dus worden weergegeven volgens het type classificatie.
Voor zover ik weet is het weergeven van blokken niet te regelen, behalve bij het spelen met macro's.

2 likes

Goede oplossing om @Cyril_f als de notitie maar één of twee woorden bevat.

Ik denk helaas dat @jeromeL waarschijnlijk meer tekst heeft, anders had hij geen blokkades gemaakt.

1 like

Klopt @froussel , de classificatienotities zijn helaas lang. Maar @Cyril_f gaf me een idee.

Ik ga twee variabelen maken, één CLASSIEF en één CLASSIF_TXT. In SmartProperties kan ik de inhoud van CLASSIF_TXT voorwaardelijk aansturen volgens de waarde van CLASSIF.

1- De ontwerper kiest de waarde van CLASSIF bij het creëren van de 2D
Keuze via keuzelijst in Smart, Class1 of Clas2 of Class3

2- SmartProperties definieert de inhoud van CLASSIF_TXT in de conditionele van CLASSIF
ifff($CLASSIF={Class1}|classif text 1|iff($CLASSIF={Class2}|classif text 2|iff($CLASSIF={Class3}|classif text 3|error)))

3- De noot wijst naar $PRP: "CLASSIF_TXT"

Ik zal het testen, ik houd je op de hoogte.

2 likes