Koppel een "Legende" aan meerdere tekeningen

Hoi allemaal

Ik zal proberen mijn probleem :sweat_smile: uit te leggen:
Ik heb een sjabloon tekenblad gemaakt voor een klant.
Op dit blad heb ik een legende toegevoegd door annotaties met cijfers te maken.

Zou het mogelijk zijn om deze annotatie te koppelen aan een tabel of iets anders, zodat het op elk moment aangepast kan worden? (Ter info: we hebben Mycadtools)

Omdat ik het probleem een paar maanden geleden had. Ik maakte verschillende tekeningen die ik naar de klant stuurde en hij vroeg me het bijschrift aan te passen.
Ik moest alle tekenbestanden handmatig aanpassen.

Ik wil dit bijschrift echter niet op de achtergrond maken.

Bedankt voor je hulp
Client-plan_A3.SLDDRW (87,2 KB)

Hallo

Het is mogelijk om een schetsframe te maken met de callout-annotaties en dit op te slaan.
Het wijzigen van het opgeslagen blok beïnvloedt alle clips waarin het is ingevoegd met de optie link naar bestand.

Het nadeel is dat de referentiebibliotheek niet bruikbaar is met het blok.
Een oplossing zou zijn om het blok twee keer in te voegen (1 in de lege algemene annotatieweergave, de tweede in een eigen lege weergave), het tweede te ontbinden om een referentiebibliotheek te herdefiniëren. Maar we vinden het oorspronkelijke probleem met de noodzaak om op elk vlak de inhoud van het opgeloste blok op te nemen.

2 likes

Bedankt voor je feedback.
Door als volgt te werken:

2 likes

Hallo

Een oplossing die zo slecht mogelijk is (maar die zou moeten werken): maak een kamer. Zet je schets (zichtbaar) erin. Zet een afbeelding van dit deel in al je tekeningen met de schets zichtbaar.
Als je de kamer verandert, volgen alle tekeningen. Je hoeft alleen maar een printbatch te starten.

NB: Als je een probleem hebt met de schets, doe je een plaatgravure met de schets (je hebt een lettertype nodig dat is aangepast aan de gravure).

1 like

Hallo

De oplossing is inderdaad saai :sweat_smile:.
Ik voel me comfortabeler bij het maken van een schetsblok.